Gå til innhold

Når kan vi begynne med brødskive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er straks 7 mnd, og interessen for grøt til frokost er dalende (på kvelden spiser hun derimot dobbel porsjon med stor apetitt).

Er det for tidlig å begynne med brød? Hvordan har dere andre gjort dette?

Tenkte å prøve med litt brød først, og så etterfylle med grøt for å være sikker på at hun får i seg mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg begynte når han var rundt 7 mnd etter råd fra hs:) veldig poppis!

Skrevet

Har tenkt å begynne når han er 7 mnd.Begynner før om interessen for grøt daler før den tid :-)

Skrevet

Vi begynte med litt brød på den tiden. Men det er først nå (halvannen måned senere) hun har begynt å like det. Gir bittesmå biter. Hun sliter med å få dem inn i munnen selv, så jeg hjelper henne litt. Av og til har vi et tynt, tynt lag med smør/leverpostei/prim/kaviar på.

Jenta mi eeelsker grøten sin så jeg må være forsiktig med å "etterfylle med grøt". Hun skjønte nemlig veldig fort at hvis hun nektet å spise ny mat ville hun få grøt til slutt uansett. Nå lar jeg henne i hvert fall leke noen minutter før jeg evt. gir grøten slik at det på en måte blir et nytt måltid.

Skrevet

Vi begynte med brødskive ved 6 mnd. Han likte brød bedre enn grøt, så her var det ikke noe problem. I begynnelsen klistret brødbitene seg i ganen og han måtte skylde ned med vann, men han lærte seg veldig fort å tygge og bløte brødet før han svelget.

Skrevet

7 mnd har vært perfekt hos oss :) Vi gir innsiden av brødet som biter, og han sitter og gnafser på resten av skorpa etterpå, mens vi andre spiser :)

Skrevet

Jeg har begynt med brød rundt 7mnd alder på begge guttene mine. Syns det er greitt å starte med brødbiter før jeg begynner med 8mnd middagsglass, da de inneholder litt større biter, f.eks. hele maiskorn etc. Starte med bare store "smuler" og øker i størrelse etterhvert. Brød med kaviar har alltid vært en favoritt her i huset! Anbefaler å vente litt med søte pålegg som prim og syltetøy til de er litt større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...