Gå til innhold

Hordan er "rytmen" til deres baby(1-2mnd) om kvald/natt??(urolig om natt?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 1-mnd gml baby er våken en god stund på natten når hun skal ha mat før hun sovner igjen.. ca kl0100 og kl.0400...Da sovner hun ikke før etter en times tid igjen, I tillegg jobber hun med magen litt hele tiden, innimellom skriker hun til..

Kjenner dere dere gjen i beskrivelsen?

Eller er det noe jeg spiser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi sover lite eller ihvertfall korte dubber og er mye våken om dagen, men fra ca 22-07 sover hun godt, våkner og vil ha mat når det har gått mellom 3-7 timer første gang og deretter 3 timer mellom måltidene. Jeg raper henne og legger henne tilbake etter amming og som oftest sovner hun med en gang. Noen få ganger har hun bæsjet og da har jeg skiftet og gitt litt mer pupp igjen. Får håpe det går seg til for deg!

Skrevet

Min baby (2,5 mnd'er) sover nå fra ca 22-07 om morgenen, innimellom får han pupp en gang i løpet av natten, men han våkner ikke ordentlig.

han sover i samme seng som meg.

Han hadde en periode med skriking på natten pga luft-smerter.

Etter tips fra en venninde reivet jeg han, slik at han lå helt stramt med armene ned langs siden.

og når han begynte å vri på seg, gikk alt trykk på magen, siden han ikke kunne røre armene, og han prompet en gooood del : )

allerede første gangen jeg prøvde dette sov han 8 timer i strekk på natta, og det var veldig deilig.

Det finnes mange videoer på youtube.com som viser hvordan man reiver dem. Hvis du har lyst til å prøve : )

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Sønnen vår er 2 mnd. Nå sover han fra ca kl 22.00 til ca kl 10.00. Han ammer hver 3.time hele natta. Da han var 1mnd sov han fra ca kl 01.00 til 11.00 og ammet hver 2.time.

Han lager mye lyder når det er bæsjing på gang. De første ukene syns jeg det var vanskelig å vite om han hadde det bra eller ikke, men jeg har slått meg til ro med at han har det bra, da jeg etterhvert oppdaget "sutreskrikene" hans.. Men det skjer en sjeldent gang at han blir holdt våken hvis han har mye luft. Da har det hjulpet for oss å løfte beina og pumpe litt, slik man mange gjør på kolikkbarn. Da får han et press på magen, prumpen kommer raskt og han sovner blid og fornøyd...

Skrevet

Heia :) Lillemor blir 6 uker imårn :)

Hær samsoves d fordi ho plages med luftsmerter etter måltid, men roe sæ med engang ho kommer i storsenga å får ligge lammi mæ ;)

Ho tar natt ca. klokka 19 og sover da 4 tima istrekk før mat og så 3 tima før mat og tar mårra klokka halv 4 ;) Ho e mye våken om mårran og tidlig f.middag og elske leke under babygymmen ;) Perfekt døgnrytme hær i huset siden storebror på 21 mnd også står tidlig opp :)

Men virkelig å anbefale samsoving, kanskje det hjelpe??

Lykke til :)

Skrevet

Hei HI, jada sånn har vi også det. Lite ro og mye bråk om natta, brukte som regel 45-75 minutter å sovne igjen etter nattamming, samt uro/lyder under søvn. Nå snart 8 uker og bruker ofte ikke mere enn 30-40 minutter før han sover igjen, men fortsatt mye uro. Jeg satser på at det er luftplager, noen barn plages mer av det enn andre, "minikolikk" :-), og at det går seg til etterhvert. Tror ikke reiving er tingen for oss, han krever stor plass, lik sin far. Problem at vi ikke får til raping om natten, tross lange forsøk ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...