Gå til innhold

116kg og 8 uker....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i jente på 22 år. har en sønn på 3 år, gravid i uke 8 nå ca.

alle sier til meg hele tiden at jeg er feit...

livredd for å bare se enda feitere ut nå som jeg er gravid, termin dagen med sønnen min veide jeg 116, like mye som jeg gjør nå.... da spurte folk om jeg skulle ha 2-3 unger.. om jeg kom til å sprekke snart...

samboeren min sa når vi fant ut jeg var gravid, "herregud, tenk hvor feit du blir da" føler meg bare som en dritt...

bare feit å dum... redd legne skal komme med stygge kommentarer å...

livredd for å gå opp mye i vekt...

sitter å venter til det svir i magen med å spise, å da spiser jeg bare så lite som mulig... til det ikke svir mer....

jeg kommer til å trille innen jeg er høy gravid....

hilsen ulykkelig 167 cm og 116kg..... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig nok a vaere overvektig, vi trenger ikke a faa stygge kommentarer fra folk som skal vaere vare stottespillere.

Det viktige er ikke hva andre synes om deg, men hva du synes om deg selv. (Jeg har hatt elendig selvbilde i mange ar, og det var uten partner som kom med slike ugjennomtenkte kommentarer)

Du er slettes ikke dum selv om du er overvektig! Ingen er perfekte, det synes jeg du skal tenke pa neste gang noen sier noe stygt til deg. Du har helt sikkert mange gode egenskaper, det er bare vanskelig aa huske det nar du foler deg nedfor.

Nar du gar til kontroll, enten det er jordmor eller lege sa synes jeg du skal si det til dem, at du synes vekta er vanskelig, de kan hjelpe deg med et matopplegg som gir deg og baby nok naering, men ikke sa mye at du legger pa deg.

Vi som er overvektige i forste omgang trenger ikke a legge pa oss mye i svangerskap, men du ma vaere veldig, veldig forsiktig med a spise for lite - det er ikke sunt for deg eller babyen. Ikke sult deg selv for a unnga a legge pa deg, men spis sunt og unnga junk-food og godis til hverdags.

Lykke til :) :)

Skrevet

Meld deg på Grete Rode kurs for gravide hvis de har der du bor, har hatt noen venninner som har hatt utrolig bra utbytte av det mens de var gravide, og som ble så fine etterpå, fordi de faktisk ikke la på seg noe særlig mens de var gravid, og bare fortsatte vektnedgangen etterpå. Greit å treffe andre i samme situasjon, og få hjelp og motivasjon til å trene og holde seg i form på en sunn måte under svangerskapet.

Og lukk ørene for de som kaller deg feit etc. Ike la folk syke deg ned!

Skrevet

Men kjære vakre skjønne deg!! Så lei meg jeg ble når jeg leste innlegget ditt. Hvilke mennesker er det du har rundt deg som kommer med slike idiotiske kommentarer?? Vet ikke hva jeg kan si for å få deg til å føle deg bedre. Kan bare fortelle om meg selv, jeg er 32+2 på vei, og veier 107 kilo. Da jeg var på første kontroll veide jeg 115 og hadde en BMI på over 45.

Plagdes mye i begynnelsen med kvalme, og gikk ned ca 5 kilo, og etter etter dette har jeg gått ned 3 kilo til. Men har virkelig jobbet med å spise sunt (med gode råd og hjelp fra jordmor), kuttet ut ALT av brus, ikke noe snop, ikke mye fet mat etc. Jeg har også en kjæreste som har dratt meg med ut på tur nesten hver dag, og selv om turen har vært på ca 20 min, 10 min hver vei, så er dette MYE bedre enn å sitte i sofaen og se på TV.

Ja, legen kommer nok til å kommentere vekta di, men det er ikke for å dømme deg, men for å hjelpe deg til å innse (noe som du allerede vet) at du må være obs på vekta igjennom svangerskapet. Prøv å spis sunt, tenk at du gjør det for den lille, ikke for din egen del. Se deg selv i speilet, jeg mener det, se deg i speilet og si til deg selv at du er vakker, du trenger ikke å mene det engang, men bare si det og prøv å lik deg selv. Dette høres kanskje bare latterlig ut, men det har ihvertfall hjulpet meg til å like både meg selv og den store gravidmagen min. Og si til samboeren din at du treger at han støtter deg, at han drar deg med ut av sofaen, og at han sier til deg at du er pen.

Bare noen tanker fra meg. Du kan jo skrive til meg på bloggen min hvis du trenger en venn :)

www.Spinella.blogg.no

Skrevet

Jeg ble rett og slett sjokkert da jeg gikk på vekta hos legen, men har bestemt meg for at jeg skal gå på en lav-karbo-diett hele svangerskapet. Da får jeg i meg nok mat, men forhåpentligvis går ned i vekt samtidig. Legen min sa at jeg skulle bare være flink med å tenke på hva jeg spiser nå, så tar vi heller i et tak når barnet er født.

Men prøv å gled deg over barnet, spis frukt eller grønt når du blir fysen på noe, og ta det opp med legen før h*n tar det opp med deg, så vet h*n at det er et problem for deg.

Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Vennen... Kan du sende meg en PM her?? Jeg vil gjerne dele bekymringer og være støtte sammen med deg.. Jeg er 27 år, har en datter fra før og er nå i uke 10.. Og overvektig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...