Lille_bie Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 40+4 idag. Har den siste halvannen uke hatt endel plager. Så fort jeg legger meg får jeg kraftige menssmerter og mage og rygg, konstante. I tillegg kommer det vonde knnere ca hvert 10. min. Når jeg er oppe forsvinner dette. Jeg er også ekstremt tørst. Drikker 6-7 liter i døgnet. Makter ikke mat. Klarer kanskje en yoghurt og litt frukt i løpet av dagen. Er helt utslitt. Jordmor har sjekket for svangerskapsdiabetes, det var det ikke. Jeg er nå helt på felgen. Gruer meg til å legge meg. Har tatt paracet et par ganger. Da får jeg sover kanskje 2 timer i strekk. Ellers sover jeg 45-60 min om gangen. Har en gutt på snart 4 og da hadde jeg ingen problemer på slutten. Synes dette er grusomt. Og gruer meg til å gå til fødsel med dette som utgangspunkt. Er helt utslit og har gått ned 3 kg. Noen som har noen erfaringer/tips?
Gjest Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Synes du skal snakke med JM om dette. Det må da gå an å hjelpe deg til å gå i fødsel? Kan f.eks be om å forsøke stripping... Stå på for å få fortgang, det er mitt råd. en får ingenting dersom en ikke er litt frampå. Lykke til!! Har også hatt sterke kynnere/lette rier de siste 12 timene. Skal på stripping nå klokken 10. Er 39 +6 idag.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Du bør begrense drikkeinntaket pga overbelastning på nyrene... skal helst ikke drikke mer enn 4liter om dagen
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 Tenk på hva du drikker - er det mye sukker i det kan det kanskje bidra til "uroen" slik at du får søvnproblemer? Masse lykke til med innspurten, i alle fall
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 Det har jo vært veldig varmt. Plages du av varmen? Da kan du prøve å spise litt salt: potetgull e.l. Er ett godt tips for alle i varmen. Ellers bør du sta over vanndrivende drikker: kaffe, te og brus. Snakk med jm om dette, kanskje hun har noen gode tips! Er sikkert ikke den første, eller siste, som har opplevd dette! Krysser fingre for at det ikke er lenge igjen!
maysa 1979 ter 3 okt Skrevet 16. august 2010 #6 Skrevet 16. august 2010 Hei jeg vil annbefale deg og ringe føden forklare dem situasjonen. fikk i mitt forrige svangerskap beskjed om og gjøre det av jm om jeg ikke sov noe serlig for det er jo ikke ok for dem heller at du ikke klarer fødsel. da får du kansje noe og sove på eller sterkere smertestillende så du får sove. kansje de også setter deg igang. bare si at du har hørt om andre som er blitt lagt inn til hviling. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå