Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 1 uke siden, men det slipper ikke helt taket. Tror jeg skal skrive en klage på hun kjerringa som tok tlf.

Våknet på morran og var uggen som vanlig, hadde alle symptomer på å fortsatt være gravid (har det fortsatt også forøvrig). I to tiden på dagen gikk jeg på do og merket da at jeg hadde to små levrede blodklumper i utfloden. Fikk min sedvanlige panikk og ringte legevakta (er på ferie i danmark så det er igrunn alt jeg får gjort). Jeg fortalte henne hva jeg nettopp hadde opplevd og spurte om jeg burde gjør noe med det, prøve å finne en lege eller noe. "Neida! Du har hatt en spontanabort" svarte kjerringa! Kjente hjertet mitt sank i brystkassa og stotret frem at "jammenjammen...bare bittelitt levra blod, klar utflod, ikke blødd noe friskt stammestamme". Åh! Jammen da er det fortsatt lov å håpe, sa hun, etterfulgt av et langt foredrag om at jeg ikke trenger å oppsøke lege skulle jeg begynne å blø for sa'er ordner seg selv og tjo og hei.

Jeg har tenkt så fælt på den brå måten hun håndterte meg på. Hadde det vært to uker før hadde jeg antagelig knekt rett sammen. Går da ikke an å bare si sånn det første du svarer noen som ringer og er engstelige... grrrr... Noen andre som syns det er litt på kanten, eller overreagerer jeg? (for det er jo ikke noe fort gjort når man er gravid og hormonell mener jeg...;))

Beklager langt innlegg, men for de som har klart å følge med helt ned hit, så over til noe hyggeligere. Jeg er nå 9+4 og det har begynt å føles veldig (hva skal jeg kalle det?) trangt eller fullt der hvor babyen bor. Nesten så det sprenger litt når jeg må tisse. Kjennes som om det ikke er nok plass eller noe... Er det slik det føles rett før magen "kryper opp" eller noe? Flere som opplever det slik? Er min første gang, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag:)

Håper alle har det bra og koser seg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, jeg hadde blitt kjempesint,

skriv en klage!!

Håper det går bra med deg nå?? Klem!!

Skrevet

En som ikke er lege har ikke lov diagnosere. Burde helt klart sende en klage.Massssse lykke til videre klem

Skrevet

Ja, det går bra nå:) Man må jo bare ta det som det kommer, men det ender nok opp med en klage ja. Blir jo hissig hver gang jeg tenker på det. Samboer ble og helt satt ut. Han var med meg da jeg ringte og trodde verden drev og raste eller noe. Jeg skal snakke med jordmor når jeg kommer hjem fra ferie og høre hvordan man går frem i en klagesak. Hvor man sender klagen og alt sånt. Vi skulle ikke bli utsatt for slike dritfolk. Vi har nok å tenke på utenom, har vi ikke? :)

Skrevet

Jeg fikk sånn at vi var på ferie sist, dro til fastlegen da vi kom hjem. Hun sa at jeg kunne ta en ny graviditets test siden det var en liten stund siden, det gjorde jeg. Var en ok bekreftelse, for den fikk to strekker med engang!

Skrevet

Tror dette er noe mange på legevaktene gjør og sier. Da jeg fant ut jeg var gravid var jeg ca akkurat 4 uker på veg. Og da kom det brunutflod, og jeg hadde mensen murringer. Ringte legevakten og ho i skranka sa bare at "Åja, ja da er det nok mensen som kommer"

Mensen? to positive tester... Jeg ble jo veldig lei meg, men siden dette ikke var planlagt og jeg ikke viste hva jeg ville, så tok jeg litt lettere på det.. Men i etterkant har jeg ikke skjønt hvordan dde kan si sånne ting..

Skrevet

JAAAAAAAAAAA! Det skal jeg gjøre! Tanken har ikke slått meg engang! Tusen takk for tipset:D

Skrevet

Hmm..har du tatt en test og skjekket at alt fortsatt er bra?! Så ikke du skrev noe om hvorfor du fikk den blødninga?

Skrevet

Jeg hadde definitivt klaget! Desverre er min opplevelse med legevakten også veldig dårlig. Har ikke måttet kontakte dem i løpet av graviditeten, men tidligere tilfeller har ført til at jeg skal heller "være døden nær" enn å ringen legevakten.

Håper alt står bra til med deg nå!! :0)

Skrevet

Har tatt en test, den var positiv med en gang!

Amathea, jeg blødde ikke, det var kun levret blod, men ja det betyr jo at ett eller annet må ha blødd... Var godt å ta en ny test ihvertfall:D Så fine streker a gittB)

Skrevet

Men hun har jo litt rett også da, denne telefondama.

For hvis de skjer noe så tidlig i svangerskapet er det uansett ingenting som kan gjøres for å redde ungen. Da må naturen bare få gå sin gang.

Men hun kunne selvsagt sagt det på en hyggeligere måte.

Hvis man først er gravid og man mister vil en graviditetstest fortsatt vise gravid i nokså lang tid fremover, fordi stoffene fortsatt befinner seg i kroppen.

Skrevet

Kanskje du egentlig var på vei med tvillinger og at det var bare den ene du mistet?

Skrevet

Hei Tira:)

Så synd at du har hatt en så dårlig opplevelse på legekontoret. Forstår godt at du har vært engstelig for om noe har vært galt, og at du har reagert på oppførselen til hun dama på legekontoret!

Jeg hadde litt blod i utfloden i ca 3 uker i 1. trimester av mitt svangerskap (7.-9. uke). Fikk veldig god oppfølging av legen, og hun nevnte aldri at det kunne være snakk om noen SA, før hun hadde sjekket dette ordentlig med blodprøver, og innvendig UL. Alt sto bra til med den lille, og hun kunne ikke svare på hvorfor jeg hadde hatt litt småblødninger. Senere, når jeg har snakket med venninner om dette, har jeg fått høre at det er flere som har hatt litt småblødninger i første trimester. Har et par venninner som har spontanabortert, og da er det visst ikke tvil. Masse klart blod, og magesmerter!

Ser at du har tatt en gravidistetstest og at alt ser ut til å være i skjønneste orden med den lille, og det er veldig bra!:) Ville bare skrive til deg for å berolige deg hvis du fortsatt er bekymret, for jeg synes IKKE dette høres ut som noen SA! Kan ikke forstå hva hun på legekontoret har tenkt på når hun kom med et slik svar til deg!!

Lykke-lykke til videre i svangerskapet ditt!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...