Gå til innhold

Ta sjansen igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var jeg tilbake her etter et par års pause.... trodde kanskje ikke det ville skje... :o)

Mamma til 2 barn på 2 og 3 år. Sunne og friske og raske barn.

Trodde først jeg bare ønsket meg ett barn, men skjønte straks jeg ønsket meg ett til. Og så smilte solen til oss to ganger.

Men nå lurer jeg på..... skal man våge å ta sjansen igjen. Ta sjansen på at man kan få et like frisk raskt flott barn til? Eller er det å spille lotto med skjebnen? Det er ingen grunn til at vi ikke skulle være like heldig, men man vet jo aldri......

Noen som har vært gjennom samme tankeprosess tidligere før man bestemte seg for hva man ønsket.....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen???

Jeg innser dette er et luksusproblem. Men tankeøvelsen er en fornuftig en.....

Skrevet

Hei!

Jeg har ikke vært borti det samme, men tenkte jeg kunne svare alikevel.

Personlig så tror jeg en vil kjenne det i hjertet om man er ferdig med å få barn eller ei. Siden du er inne på tanken om en til, så tror jeg nok du har et ønske der, og da må dere jo bare gå for det :)

Og jeg tror ikke dere risikerer å få et sykt barn når dere allerede har 2 friske, selv om ingen av oss har noen garantier.

Hvor gamle er dere da?

Skrevet

Hei, vi prøver også på nr. 3 og har gått denne runden med oss selv MANGE ganger. Vil vi være like heldige denne gangen, jeg har blitt eldre (35), vil det få betydning, er dette å gamble, burde vi ikke være takknemlige for de to flotte barna vi har osv...

Vi har innsett at livet ikke kommer med noen garantier og at vi bare må ta et valg om vi vil prøve eller ikke, og håpe at det barnet (som forhåpetligvis kommer) er friskt. Det finnes jo flere måter å undersøke disse tingene i dag på et tidlig stadium, for de som måtte ønske det. Hvordan man stiller seg til dette er jo en helt annen skål og veldig personlig og jeg har ikke noe ønske å reise den debatten....

Hoppe i det eller ikke hoppe i det, det er spørsmålet :)

Lykke til med beslutningen!

Skrevet

Takk for svar og gode tanker begge to!

Dere har nok rett - sannsynligheten for at en evt ny baby kommer ut like friske, rakse og rampete som våre to første er jo heldigvis stor :o)

Samtidig er det vel kanskje flere underliggende tanker -man blir kanskje litt mer egoistisk på vegne og familiens vegne når man allerede har en flott familie med flotte barn?

Skal man prioritere jobb fremfor flere barn nå?

Har man kapasitet til å følge opp alle barna på den beste mulige måte og gi dem alle muligheter livet byr på og litt til?

"Orker man" å begynne på nytt med spebarn?

Tankene er mange.... men det er jo uansett verdt å gjøre tankeprosessen før man bestemmer seg fra eller til....

:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...