Gå til innhold

Noen som plutselig føler at di skal besvime?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har det ganske ofte, er nå i uke 21 og har vært veldig mye svimmel siden ganske så tidlig.

Jeg har slitt mye med veldig lavt blodtrykk så kan ha noe med det å gjøre.

Mitt beste tips mot det er å bestandig ha en vannflaske inærheten med friskt vann. Har hjelpet meg mye.

Jeg også. Særlig hvis jeg står lenge, eller er i tette folkemengder, eller sitter på bussen, og hvis jeg ikke har drukket vann. Jeg kjenner også veldig godt hvis blodsukkeret mitt blir lavt, og er besvimelsens rand nær. Blir kvalm, kaldsvetter og det prikker for øynene mine.

Det hjelper å hive i seg en banan eller sjokolade og vann, eller få frisk luft. Men det er ganske ubehagelig, det kommer så brått! Har vært sånn hele svangerskapet egentlig, men var susete og svimmel i uke 4-5 og nå er det mer blodsukkerfall etc, er i uke 16.

Jeg hadde også min første opplevelse av dette på lørdag. Jobben min innebærer en del ståing og jeg kjente plutselig at jeg ble helt varm og at det sløret seg til forran øynene mine. Jeg svettet som bare det. Men etter at jeg hadde satt meg ner et min så gikk det over, og da begynnte jeg å fryse. Jeg hadde spist et par timer før så jeg tipper det var blodtrykket. Skikkelig ekkelt, men godt å høre at det ikke bare er meg. Gikk dere til legen med en gang? Jeg føler ikke at det er noe å rope ulv ulv for siden det er så mange som har det.

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

Jeg pratet så vidt med legen om det i dag, var med samboeren på diabetes kontroll, men dette er fordi jeg drev å utviklet svangerskaps diabetes forige svangerskap, så får noe oppfølging på dette. Men stort sett tar jeg det med ro, jeg fikk jo sjekket blodsukkeret mitt da det hendte, det var normalt (4,6) så vet ikke helt hva grunnen var her.

Annonse

Gjest babyfabrikken1979

Jeg opplevde det flere ganger i mitt forrige svangerskap, og legen min forklarte noe med blodtrykksfall som er ganske vanlig for gravide. Hvis det bare skjer en sjelden gang så er det nok ufarlig, men skjer det ofte bør du ta det opp på neste kontroll. Dette kan gjerne skje om man står eller går mye, uten å sette seg ned og hvile eller ikke får i seg nok væske o.l..

Men ta det opp med legen om du er bekymret ;)

Jepp....jeg har slitt med dette siden uke 14-15 tenker jeg. Veldig slitsomt.

Jeg besvimer jo også da, så det er veldig dumt. Men, iflg min lege er det ikke farlig. Jeg sliter med akutt blodtrykksfall, og detter om dann og vann.

Jeg har vært innlagt på Ahus også hvor de tok ørten sjekker av hjerte og kroppen og slikt. Alt greit. De sa dette er ganske vanlig, men det varierer i grad hvor plaget man er, jeg har da vært veldig uheldig....

Det er ikke farlig, hverken for deg eller babyen, men det kan jo være farlig om man besvimer og slår seg så klart.

Jeg har fått beskjed om å spise lett hver andre time, har druesukker i vannet mitt og hviler ofte. OM man blir svimmel, sett deg ned og ta hodet mellom beina, da sirkulerer blodet lettere opp til hodet.

Det har hjulpet, er noe bedre nå.

Jepp. Lavt blodtrykk fører til svimmelhet og at beina svikter under meg. Ubehagelig, men det er visst helt ufarlig så lenge jeg ikke ramler på skumle måter/steder.

Har fått høre standardsetningene "Hvorfor stå når du kan sitte? Hvorfor sitte når du kan ligge?" av legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...