Gå til innhold

kan jeg bruke dette jentenavnet...? :)

Anbefalte innlegg

har en datter fra før som heter Thea<3

Nå får vi en prinsesse til, og vi funderer veldig på navn til henne...

Sambo liker veldig godt Martine, og jeg synst også det er ett veldig fint navn:) men jeg har en venninde som heter Martine...

Gjør det noe??

Er Thea og Martine fine i lag? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142202014-kan-jeg-bruke-dette-jentenavnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor man begynner å diskutere om de liker Thea her... Datteren din heter det allerede, og det er ikke om det er et fint navn eller ikke som er spørsmålet her...

Jeg vet ikke om jeg ville ha kalt opp barnet mitt etter en venninne jeg er mye sammen med. Det kommer litt an på hvor nær venninne det er. Hun synes sikkert det er hyggelig at du kaller opp jenta etter henne, men det kan være litt upraktisk å ha samme navn (hvis dere er mye sammen). Da må man hele tiden referere til hvilken Martine dere snakker om. Da blir det lett "lille Martine", "vår Martine", "baby Martine" etc etc. Og "venninne Martine", "store Martine", "hun andre Martine" etc etc...

Sammen med Thea er det et helt ok navn. Jeg synes søskennavn bør matche litt i forhold til lengde/stavelser. Thea har 2 stavelser, mens Martine har 3 stavelser.

Eksempler på navn med 2 stavelser (bare så du får noen eksempler på ordlyden sammen med Thea):

Thea og Mari

Thea og Tine/Tina (blir litt likt, men tok det ut av "MarTine")

Thea og Thelma/Selma

Thea og Anne

Thea og Vilde

Lykke til :)

tusentakk for svar sanna:)

har begynt å tenke d samme.. at d fort blir "lille-martine", "mi-martine" osv.. hun er en god venninne av meg, så kanskje d ikke er så lurt å ha samme navnet..

er sååå vanskeli med navn!

Har sett meg lei på "alle" navn!:P men jeg har alltid likt Maria, så holder en liten knapp på det navnet.. også Ida synst jeg er fint og passer til thea:) så vi får se!:)

hehe, ja de er sant - jeg spurte IKKE etter va folk mener om Thea...;)

Det navnet har vi jo valgt allerede så da bryr jeg meg ikke om hva folk mener om det=)

Jeg ville valgt et navn som ikke ender på -a (i og med at den andre datteren din ender på -a).

Så at det ender på på en annen bokstav gjør at det klinger fint!

Men synes ikke det gjør noe at det har flere stavelser enn det Thea har.

Thea og Hermine kan passe i stedet for Martine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...