Gå til innhold

Hvor ofte spiser deres 5mnd gamle?og når gi en full posjon grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og her har lillemann fått smaksprøve av grøt til kvelds,i en mnd nå...kan jeg begynne med en full posjon til kvelds nå tro? ..hvordan er det med dere og 5mnd gamle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lillemann(som er 6mnd i dag faktisk) her i hus har fått det som står oppgitt som gjennomsnittsposjon av grøt blandet ut fra 30g grøt siden han var 4 mnd.. begynte med litt tynn grøt og smaks prøver når han var 3.5 mnd ca. ellers så spiser han 5-6 ganger pr dag, kommer an på når han spiser på morgenen.. han får pupp først alle gangene, ett mellom måltid med fruktmos(det har jeg bare gitt det han ville ha av fra første gang jeg ga han det) så middagsmat fra han var 5mnd og grøt til kvelden..

Skrevet

lillemann(som er 6mnd i dag faktisk) her i hus har fått det som står oppgitt som gjennomsnittsposjon av grøt blandet ut fra 30g grøt siden han var 4 mnd.. begynte med litt tynn grøt og smaks prøver når han var 3.5 mnd ca. ellers så spiser han 5-6 ganger pr dag, kommer an på når han spiser på morgenen.. han får pupp først alle gangene, ett mellom måltid med fruktmos(det har jeg bare gitt det han ville ha av fra første gang jeg ga han det) så middagsmat fra han var 5mnd og grøt til kvelden..

så bare å kjøre på..

Skrevet

Jenta vår får ikke noe annet enn melk foreløpig. Hun har fått smake grøt, men tenkte å vente en måneds tid til før vi begynner med annet enn (veldig små) smaksprøver.. :-)

Skrevet

mini er 4,5mnd da, men har fått grøt siden han var 3mnd. Han ammer ikke,er flaskebarn:)

Vi brukte ca 1mnd på å komme opp i full porsjon både formiddag og kveld:) begynte med små porsjoner på formiddag,så liten porsjon på kvelden i tillegg. Så økte vi litt etter litt til vi var oppe i full porsjon på formiddag, så det samme på kvelden:) Nå er vi oppe i fulle porsjoner både formiddag og kveld:)

Barn er forskjellig, men det er sånn det var her i allefall:)

Skrevet

Jeg ammer og gir fruktmos på dagen og grøt på kvelden.

Dagen ser omtrent slik ut:

8- amming

10 - amming

1230 - fruktmos og amming

1630 - amming

1830 - kveldsgrøt med fruktmos

1930 - sovneammning

og selvfølgelig 1-2 ganger om natta.

Skrevet

og vi er ikke oppe i full porsjon med grøt. Jeg gir fruktmos ved siden av til kveldsgrøten og tilsammen blir det en full porsjon. Tenker hun begynner med full porsjon når hun er 6 mnd. Da tenker jeg også å begynne med noe mer mettende til lunsj, men vet ikke hva ennå:-)

Skrevet

Lillejenta er snart 6 mnd og får avsilt havresuppe/grøt til frokost og kvelds, og fruktmos til lunsj. Ammer henne ved siden av. Det varierer hvor mye hun spiser, noen ganger en hel porsjon, andre ganger bare et par skjeer.

Banan og avokadomos er en veldig god, sunn og mettende lunsj :)

Skrevet

Jenta vår spiser 4 måltider om dagen. Hun spiser ikke så ofte, men spiser mye på en gang. Har prøvd å gi oftere, men det vil hun ikke ha noe av .-P

Får grøt+mme på kvelden. de andre måltidene får hun bare mme. Lurer på om jeg skal begynne å gi grøt om morgenen også. Hun virker så lei av melk for tiden. Nekter å spise.

Skrevet

Mini hos oss er flaskebarn, derfor begynte vi med grøt da hun var 4 mnd. Først på formiddagen (smaksporsjoner), etter en uke så jeg at magen tålte det, så da begynte jeg å gi til kvelds i tillegg.

Nå er hun 5,5 måned og hun får fast føde 3 ganger om dagen. Hun er ikke begeistret for grøt, så har byttet ut det ene grøtmåltidet med avocado.

1. måltid - mme

2. måltid - avokado med banan, eplemos osv - det vi har av frukt - får mme når hun skal sovne igjen litt senere

3. måltid - mme

4. måltid - grønnsaker + mme etter en stund hvis hun trenger å sove

5. grøt + fruktmos og mme

Grøtporsjonen er ikke full ennå, hovedsakelig fordi hun ikke er glad i grøt, men får i seg endel fruktmos i tillegg som jo fyller på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...