Gå til innhold

Når begynner man med kontroll hver 14.dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at jeg har fått satt opp både i uke 29 og 31. Begynner man med hyppige kontroller så tidlig? Ikke at det gjør meg noe altså, føler bare jeg er borte fra jobben hele tiden :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trodde det var fra uke 32 jeg...? men greit om dete r før for min del:)

Skrevet

Hei:) Jeg er i slutten av uke 33. Det jeg har fått vite av min jordmor er kontroll uke 28,32 og 36 og deretter hver 14.dag,så en gang i uka på slutten. Men det varierer kanskje fra plass til plass?

Skrevet

Ok, jeg har kanskje bare en veldig ivrig jordmor ;) Den timen i uke 29 er hos legen, men kanskje jm ikke syntes det var godt nok, hehe.

Skrevet

Det kommer også ann på hvordan form man er i og om man er i risikosvangerskap eller ikke med hvor ofte kontroller. Jeg er 30+0 nå og fra nå av får jeg kontroll hver 14.dag pga Sv.Diabetes og hadde et komplisert svangerskap på slutten sist gang.

Skrevet

Eg er i dag 34+2 å var på kontroll for 3 dager siden...å neste kontroll er om 2 uker..å tror det var slik sist og..

Skrevet

skal kun ha en kontroll fra uke 30 til 40 hos jordmor...og har hatt mange komplikasjoner

Skrevet

Det var jo litt lite da :/ kanskje du kan få noen kontroller hos lege i tillegg da?

Måtte se i papirer fra forrige gang, og da gikk jeg annenhver uke fra uke 33. Gikk kun hos jm da.

Skrevet

fått beskjed om å komme om noe spesielt skjedde....helt ok siden det er nr 3

Skrevet

Jeg hadde sist kontroll i uke 36. Ca hver 4. uke fram til da, men nå er det hver 14. dag fremover.

Skrevet

Jeg er på kontroll ca hver uke. Har vært det siden uke 27, men det er kun fordi jeg er medisinert for høyt blodtrykk.. :-) Egentlig litt stressende å gå en gang i uka, så prøver å snike meg til å la det gå litt lengre mellom.. Men det er vel normalt å gå annenhver uke fra uke 34? I følge boka iallefall.

Skrevet

Svangerskapskontroller:

• 1. kontroll: svangerskapsuke 8-12

• 2. kontroll: ultralydundersøkelse i svangerskapsuke 17-19

• 3. kontroll: svangerskapsuke 24

• 4. kontroll: svangerskapsuke 28

• 5. kontroll: svangerskapsuke 32

• 6. kontroll: svangerskapsuke 36

• 7. kontroll: svangerskapsuke 38

• 8. kontroll: svangerskapsuke 40

Ved svangerskapsvarighet over 40 uker blir det kontroll i uke 41.

Skrevet

Etter uke 30 går det to uker mellom hver kontroll, istedet for hver fjerde uke somd et har vært tidligere. Det sa legen min dag.

Skrevet

Jeg var hos jordmor i uke 32, og skal tilbake i uke 36... Personlig syntes jeg det er altfor lite! Vi har ikke snakket om fødsel eller smertelindring eller noe som helst, hun måler magen, kjenner hvordan vesla ligger, spør hvordan formen min er, så litt småprat så er det hele over...

JEG syntes man burde fått hver 14 dag fra uke 30, man har mye spørsmål og forventninger, men blir stående alene og må lese i bøker og undersøke på nett for å få svar... sånn burde det ikke vært

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...