Gå til innhold

Virkelig i elendig form og er hjemme med en ekstremt aktiv på 14 mnd. Vet at jeg ikke kommer til å klare dette mye lenger, hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Har en herlig, men ekstremt aktiv gutt på snart 15 mnd. Han trenger å bli fulgt med og fulgt etter overalt. Han har ingen sperrer og krever min oppmerksomhet HELE tiden. Jeg er 17 uker på vei, kaster fremdeles opp (selvom det er det minste problemet), har vond bekkenløsning og en rygg som ikke vil samarbeide (har hatt problemer med ryggen i 12 år). I tillegg blir jeg så ekstremt fort sliten, klarer såvidt å dra min egen kropp opp og ned trappene og så har jeg gutten min på 11 kg å bære i tillegg. Har ikke barnehageplass og ongen idè om hvordan jeg skal klare meg alene med han om dagene fremover... Har jo en stund igjen også, kommer frremdeles til å ha ham hjemme når den nye babyen kommer. Barnehageplass får vi visst tidligst om et år slik det ser ut nå.

Hva kan jeg gjøre? Har man muligheter til å få hjelp fra det offentlige, evn økonomisk støtte slik at en kan betale noen for å passe noen timer i uken... Selv er jeg student om MÅ opp til eksamen 100% til vinteren for å få støtte etter jul. Noen med råd eller trøstende ord? Er virkelig fortvilet...

Fortsetter under...

kontantstøtte da? eller så har det funket veldig bra for oss å dra i åpen bhg:) om du har det tilbudet rundt deg. du må self passe på han selv, men da er det også litt mer spillerom for han.

også er det viktig og huske på at det er mye mindre vanskelig å få deltidsplass i bhg en man skulle tro. om du søker deg til ca 3 dager i uka er jo sikkert dette perfekt for deg.

men jeg er hjemme med ei på 3 og ei på 19 mnd og jeg kan skrive under på at det ikke er bare! så jeg veit hva du snakker om. rutiner er viktig, slika t du kan forbrede deg. kan foreslå svømmehall for dere. det er godt for din kropp og flott og morro for han. gjør det gjerne til en ukentlig ting.

om du må bære han opp og ned ofte kan jo et hipseat være gunstig for dere? vil self foreslå manduca eller noe, men har du såpass dårlig rygg er det kanskje ikke fristene...

er lov å bruke litt tegnefilm til han når man trenger hvile;)

Eller så er det bare å bite tenna sammen og nynne denne sangen her når man føler at man skal bli gaaaal:

Nei, det hørtes ut som en vanskelig situasjon! Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med helsestasjonen så fort som mulig. De vil kunne gi deg råd. Kanskje det er mulig at det finnes noe nytt alternativ for det som i gamle dager het husmorvikar? ;-) Eller om de vet om det finnes noen kriseplasser rundt om i barnehager et sted. Er du helt alene? Hvis du bor m far, og han er på jobb, kan han få sykemelding når du ikke kan ta deg av barnet. Masse lykke til!

Har far rettigheter i forhold til å være hjemme dersom jeg ikke er i stand til å ta meg av minstemann? Trodde nemlig ikke det? Forresten noen som vet om det som hun over nevner, noen erstatning for husmorvikarer?

Mulig det kommer litt an på legen din, men har hørt om menn som er blitt sykemeldt pga gravid mor m små barn. de kan jo ikke sykemelde pga egen sykdom, men forhold i heimen, eller noe. Jeg ble sykemeldt for å ta meg av barna da mannen hadde kreft, og jeg ikke greide full jobb + barnepass. Da haddde vi barnehage i tillegg også. Da jeg hadde en baby ett år akkurat og min andre ble født, var det flere som snakket om dette m husmorvikar. Tror ikke det finnes akkurat sånn ennå, men kanskje noen alternativer finnes?

Tror far kan sykemeldes av lege for å være hjemme å passe barnet dersom du er i dårlig form. kontakt legekontoret, de vet slikt.

Annonse

Skal ringe i morgen! Mener jeg så et klipp på tv for en stund siden der småbarnsmødre fikk hjelp noen timer i uken. Noen som vet hva jeg tenker på`?`Tror de søkte etter flere frivillige også på en tv-reklame...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...