Akkuratja Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 Er det grøt dere gir da også eller noe annet? Og når på dagen legger dere opp måltid nr to hvis første måltid er kveldsmåltid. Og hvordan introduserer dere mat videre etter dette? Jeg husker rett og slett ikke hvordan vi gjor det med første, men mener å huske d gikk rimelig slag i slag til hun spiste 4 måltider for dag??? Og ett siste spmr når kan man gi litt smaksprøver på banan? Tulla er 4,5 mnd men vi måtte begynne med grøt ved 4 mnd pga liten vektøkning og tydelig behov for mer mat. Etter få dager sov hun roligere og litt lenger 1. økt men er fortsatt mye "misfornøyd" gjennom dagen, ammer hver time ca hele dagen. Så lurer jo på om hun trenger mer mat. I kveld var hun oppe i hel porsjon grøt etter to uker med gradvis porsjonsøkninger.
Formerly known as Tina Skrevet 15. august 2010 #2 Skrevet 15. august 2010 Det høres ut som jenta mi for noen uker siden... Grinete nesten hele dagen og alltid etter kl 14... Jeg begynte med kveldsgrøt ved 4 mnd og fruktmos ved siden av grøten. Jeg hadde bestemt meg for at det var for at hun skulle sovene på kvelden. Etter ca to uker viste hun at hun ville ha mer. jeg har nå begynt å gi henne fruktmos til lunsj kl 1230. Hun er 5 mnd.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 15. august 2010 #3 Skrevet 15. august 2010 Nå ammer jeg ikke så mini får mat 4 ganger i døgnet bare. Er 4,5 mnd. Han virker fornøyd på det nå(spiser ikke på natta lenger, sover 20-07 ca). Tenkte å begynne med grøt på morgenen også snart siden han fort blir urolig en stund før lunsj-måltidet pga han ikke holder så lenge på kun mme. 0730-0800 200ml mme 1130-1200 100ml mme+full porsjon grøt 1530-1600 200ml mme eller 100ml mme+moste grønnsaker 1930-2000 100ml mme + full porsjon grøt. Vi brukte 1 mnd på å komme opp i to fulle porsjoner fra vi begynte med introduseringen:) Begynte tidlig med grøt fordi han spiste for mye mme og HS ba oss begynne:) Ga han most banan da han var 4 mnd og han elsket det:) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå