Gjest Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 Jeg test meg positiv på tirsdag, og negativt på onsdag + torsdag.. Jeg har ømme pupper, andre symptomer, men er livredd for å teste meg itilfelle det er negativt igjen.. Er 3+5 idag.. Utrolig trøtt osv, men redd jeg innbiller meg dette? følte stikkinger de siste dagene i mgen og er redd for det kan være SA eller kjemisk graviditet.. Vet ikke hva jeg gjør.. Tør ikke gå til legen og tør ikke teste meg, har hatt 1 sa + ma før.. Ble så glad når denne testen ble positiv..
Picea abies Skrevet 15. august 2010 #2 Skrevet 15. august 2010 Kjære deg... Du blir jo ikke lykkeligere av å ikke teste deg! Gleden du hadde ved første test har du jo allerede sluppet! Stikkinger høres uansett helt normalt ut. SA kommer fort, og MA så tidlig er vel ikke særlig vanlig? Hopp i det, ta testen, er den negativ så vet du hva du kan forholde deg til -er den positiv kan du slippe alle bekymringene dine og hoppe i taket! Du er jo allerede lei deg og bekymret, ikke hal det ut. Det går bra -uansett!
Gjest Skrevet 15. august 2010 #3 Skrevet 15. august 2010 Ja jeg har vært veldig nedfor de siste dagene, prøver å tenke positivt, leser mye på nettet og har ikke lest 1 histore der noen får positiv test så negativ etterpå.. Hater å gå rundt sånn, har en del symptomer også, så skjønner ikke hvorfor de ikke slipper om det er Kjemisk graviditet, og hvorfor streken på teste ble så sterk da jeg tok den.. Lurer på om jeg skal bare prøve å få hastetime hos lege i morgen og ta blodprøve.. Gruer meg;(
Carina_2småblå;) Skrevet 15. august 2010 #4 Skrevet 15. august 2010 Vel du har ikke så mange alternativer her enn å ta en test til. Anbefaler deg å ta den til legen så du vet om den er positiv eller ikke. Du virker litt nervøs så vil anbefale deg å ta testen snarest jeg. Så slipper du å gå å tenke så mye! Og mest sannsynlig går det bra selv om du har opplevd sa og ma tidligere er det ingentinng som tilsier at det skal bli det nå lykke til!
JenteOgGutterMamma! Skrevet 15. august 2010 #5 Skrevet 15. august 2010 Hei! :-) Da jeg gikk med nr.4 så testet jeg positivt en onsdag, ikm var da på søndag! Så neste dag var testen nesten negativ, det var den også på lørdagen, men på mandag så ble den positiv igjen.... Så det er kanskje noe likt som det du opplever nå? Lykke til! :-)
Gjest Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 Åh,hadde du masse svangerskapssymptomer også?:-) Håper virkelig det. føler meg ikke helt meg selv for tiden.. Takk!! Fikk jo forresten negativ test samme dag som jeg testet positivt også, testet negativt kl 11. ( hadde drukket vann og gått på do tidligere) klokke 14.00 etter jeg ikke hadde drukket testet jeg positivt.. De andre dagene testet jeg rundt 12.00 + en med morgenurin som jeg hadde tatt vare på i ca 4-5 timer, så leste morgenurin skal helst oppbevres kjøligt ?
happybaby&mamma Skrevet 15. august 2010 #7 Skrevet 15. august 2010 Legen min har sagt til meg at om du tester positivt, så skal den være 100% sikker. som det står på testen er den 99% sikker, men dette er kun om den blir negativ. Det var noe om at det kan være testen ikke "oppdager" hormonet i urinen som du har ved en graviditet. Om den viser positivt, så har jo testen oppdaget dette hormonet. Dette er riktignok en stund siden jeg hørte av min lege, men for meg høres det ganske sannsynlig ut. Lykke til:)
Gjest Skrevet 15. august 2010 #8 Skrevet 15. august 2010 Så bra.. Håper det går br imorgen da:) Men man kan jo få positiv test ved kjemisk graviditet, dvs om man tester seg for tidlig, og at egget har ikke festet seg osv.. Det jeg er redd for..
♥Mammatil3små♥ Skrevet 15. august 2010 #9 Skrevet 15. august 2010 Hei:-) jeg hadde en positiv test (veldig svak) , før jeg etterpå testet negtivt i flere uker , og kom frem til att jeg nok ikke var gravid likevell... Meeen, så ble jeg plutselig kvalm, og tok en ny test som ble: VELDIG positiv. Tok flere tester dagene etter som alle var like positive;-) så, akkurat hva som skjedde vet jeg ikke... Men gravid var jeg iallefall til tross for de negative testene(hadde og negative blodprøver hos legen):-) Legen min sa også att så lenge jeg har hatt en positiv test- uansett om den var sterkt eller svakt positivt , så var jeg nok gravid... Testene viser sjelden feil positiv:-) lykke til....:-)
trollmamma Skrevet 16. august 2010 #13 Skrevet 16. august 2010 Unnskyld at jeg sier det, men du har altså testet 3 ganger og er ikke kommet lenger enn 3+5. Er jo litt tullete det da, vent til uke 5 og ta en test da. Da vet du om mensen har dukka opp eller ei, også tar du det der fra. Prøv å slappe av og ikke stresse sånn. Du får jo vite før eller siden.
Gjest Skrevet 16. august 2010 #14 Skrevet 16. august 2010 Ja jeg vet det, men jeg hadde muligens SA forrige måned, så har vært litt tull også så sjekket meg for å se om hadde hcg i blodet enda, fikk negativ først etter blødning, så nå positivt igjen (pga har masse symptomer) Har time klokken ett idag, nervøs!
lille knerten Skrevet 16. august 2010 #15 Skrevet 16. august 2010 Hvordan har det gått? Jeg har vært hos legen i dag og tatt ny blodprøve. Får svar i morgen eller onsdag. Men skal også til UL i dag, for jeg tok en CB digi i dag morges og den viste nå "ikke gravid". På kveldsurin fredag viste den "gravid". Så jeg er nok ikke gravid lenger. Men men, ikke noe å gjøre med deg. Vi får bare hive oss rundt å forsøke igjen:) Lykke til.
Gjest Skrevet 16. august 2010 #16 Skrevet 16. august 2010 Hei, testa meg igjen med QR, svak positiv... Legen tok urinprøve og den var negativ.. Skal tilbake en uke og ta blodprøve, han mente jeg mister nok i løpet av uken, og siden dette blir 3 gangen skal jeg få videre utredning, skal diskutere neste uke Er så j*vlig nedfor...
Picea abies Skrevet 16. august 2010 #17 Skrevet 16. august 2010 at det er for tidlig å tenke negativt. 3+5 er jo veldig tidlig, kanskje FOR tidlig for enkelte tester? Er ikke uansett QR mer følsom enn de legen bruker? Nuvel, ikke vet jeg... jeg bare tenker at du kan tenke at kanskje du er gravid? I stedetfor å tenke allerede at du har mistet? Vent noen dager, enten får du "mensen" (ville jeg har sagt siden det er så tidlig), eller så gjør du ikke det.. og kanskje du får en positiv test istedetfor! Keep us posted! *Lykkeklem*
Gjest Skrevet 16. august 2010 #18 Skrevet 16. august 2010 Takk, fikk jo trots alt en svak positiv idag så nå føler jeg a jeg må bare slappe av litt mer.. Ikke noe mer jeg kan gjøre enn å vente å se:-) Ihvertfall flott lege som tok meg seriøst og tilbyr oppfølging og samtale osv Klemmer
Tira Skrevet 16. august 2010 #19 Skrevet 16. august 2010 Forøvrig fikk naboen min ett barn for ett halvt år siden... Prøverørsbarn. De testet svakt positivt hjemme, negativt hos legen og så positivt igjen etter ny test hos legen uken etter. De har nå ett friskt barn, så det gikk jo fint:) Krysser fingrene for dere:D
lille knerten Skrevet 16. august 2010 #20 Skrevet 16. august 2010 Jeg dro til ul i dag. Det var nok som jeg fryktet og ikke som jeg hadde håpet. Den blødningen jeg har hatt har vært en SA. Men alt hadde i allefall kommet ut slik at jeg slapp utskraping. Vet ikke helt jeg, jeg er egentlig ikke så veldig lei meg. Ja, jeg ønsker et til barn og ja jeg ble trist når jeg begynte å blø, men det skjer så ofte og er så vanlig at jeg er innstillt på at det kunne skje og kan skje igjen. Må se det positive i det. Nå kan jeg hjelpe til å pusse opp i huset og bidra med bæring i flyttingen. Og jeg kan ta meg et glass vin sil Sex og Singelliv i kveld:) Jeg krysser fingrene for at det går bra med deg og slik som en av de siste skrev så hadde jo naboen hennes fått et velskapt barn etter samme resultater som deg:)
Gjest Skrevet 16. august 2010 #21 Skrevet 16. august 2010 Lilleknerten; det var utrolig trist å lese, men fint at du ser på den lyse siden også, også sies det man blir lettere gravid etter SA, så kryser fingrene for deg:) Men kan tenke meg du vil ta en "pause" i mellomtiden.. Det skulle jeg ønske jeg gjorde.. Men har ihvertfall lært meg mye denne måneden sier jeg bare:) Og vi har ikke prøvd så lenge heller... Kanskje det er håp enda. Men velger å tenke at jeg ikke er gravid for øyeblikket så om jeg skulle ta feil så er det bedre å bli overrasket enn skuffet:)
lille knerten Skrevet 16. august 2010 #22 Skrevet 16. august 2010 Ja, jeg tenker at det er bedre å se det fra den lyse siden. Det hjelper ikke å deppe... Ikke for meg i allefall. Nå vet jeg litt om hvordan andre venninner har hatt det når de vet at de er gravide, men at de ikke føler seg gravid. Dette var helt annerledes enn første gang. Selv om jeg hadde 3 positive graviditetsstester visste jeg at jeg ikke var gravid. Rart egentlig.... Legen sa i dag at jeg egentlig burde vente og hoppe over en eggløsning. Men når jeg spurte om det var farlig om jeg skulle bli gravid med en gang så sa han nei. Så da tenker jeg at jeg lar naturen styre slik som den nettopp har gjort. Jeg bruker ingen prevensjon akkurat nå og kondom kommer ikke på tale. Synes det er så ekkelt. Så da får det gå som det må gå. Artig skal vi uansett ha det:)
lille knerten Skrevet 16. august 2010 #23 Skrevet 16. august 2010 Enig at det er bedre med en postitiv overraskelse:) Krysser fingrene. xxx
Gjest Skrevet 16. august 2010 #24 Skrevet 16. august 2010 Lille knerten les denne; http://www.bbc.co.uk/news/health-10880232 Takker, er så glad for jeg har forumet , godt å ha andre å snakke om ting som dette.. klem
lille knerten Skrevet 16. august 2010 #25 Skrevet 16. august 2010 Interessant:) Også glad dette forumet eksisterer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå