Gå til innhold

fødsel datter = fødsel mor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser mange steder at min fødsel ofte blir lik mora mi si. I den sammenheng lurer jeg på hvordan det har vært hos dere som har født før. Stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er fødslene ikke like i det hele tatt!... Heldigvis:p

Skrevet

Egentlig håper jeg at det blir litt likt siden mamma fikk både broren og søsteren før termindatoen. Er 37 uker nå så jeg skal nok holde ut litt til, men hadde jo vært kjekt å få hilst på frøkna om en uke eller noe :)

Skrevet

ikke i det hele tatt :)

Mamma fikk 2 uker over med alle,bortsett fra tredje/sistemann (keisersnitt pga store barn). jeg var nr to og størst... 55cm og 4710g. min lillebror tatt 2 uker før term var 54cm og 4300g, og ville ha blitt større enn meg om det hadde vært nat.fødsel...

Jeg: nr1 var 50 cm og 3610g født 2 uker FØR UL-term, og èn dag før mens term.

nr 2 kommer snart, men ser ikke videre stor ut han heller :) LYkkelig for at jeg på ett punkt ikke er lik mamma :)

Skrevet

fødselsforløpet mitt sist var ikke det samme som noen av min mor sine...eneste like er at vi fødte i uke 37 og det var kun 10 gram som skilte fødselsvekten min og min sønn..... min bror måtte taes med tang og jeg kom med sete først og fikk en veldig dramatisk start på livet hvor det nesten gikk veldig gale da lungene klaffet sammen blant annet...:( så gud forby at jeg skal oppleve en sånn fødsel.....xxxxxx

nei min forrige fødsel var over på 5 timer uten dramatikk,ingen sying og frisk dog liten baby på 47cm og 2380gr...krysser ALT for en like grei fødsel denne gang....xxxxxx

ser ikke ut somdet blir noe stor baby nå heller...litt under gjennomsnittet i skrivende stund å skal på ny kontroll å måle ham på onsdag...

Skrevet

Flere som kan "hjelpe" til? Tenker spesielt på dette med å føde før eller etter termin.

Skrevet

På svangerskapskurset vi var, sa jordmor at ingenting i svangerskapet kunne påvises å være arvelig BORTSETT fra selve fødsel... ofte gikk den i arv....det krysser jeg alt for!!!

Skrevet

mamma sin fødsel startet med rier når hun våknet om morgenen, og de måtte ta vannet på sykehuset. 14-15 timer etterpå var jeg født.(totalt)

jeg våknet også med rier, de tok vannet på sykehuset og etter 12 timer totalt var min datter født :) :)

så våre fødsler var ganske like i forløpet! jeg satt fast i bekkenet hennes og det gjorde min datter også :P

hehe... med min søster brukte hun kortere tid, og det håper jeg at jeg gjør også nå med 9 dager til termin!

Skrevet

her var fødselen nesten helt lik, samme problem, samme løsning.. eneste firsjell var at mor gikk 10 dager over med meg, jeg fikk på termin.

Skrevet

Nei - veldig ulikt! :) Svangerskapet også!

Men mine opplevelser har derimot vært mye likere på min farmors opplevelser... Litt festlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...