Gå til innhold

Hvor mange måltider spiser deres babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er måltidsrytmen til deres barn på rundt 6-8 måneder?

Jeg har ei jente på ca. 7 mnd. som de siste 3-4 månedene har spist 4 måltider på dagen. Tidligere spiste hun også 1 - 2 måltider om natta, men de har forsvunnet etter at vi begynte med grøt og annen mat.

Nå spiser ho to måltider med ca 200 ml mme, ett måltid med moste grønnsaker og evt ris eller pasta til og ett måltid med enten grønnsaker, kjøtt og evt. ris eller pasta, eller grøt. Disse drikker hun noen ganger vann til.

De siste dagene har hun virket sulten før de "vanlige" 4 timene har gått og vi er nå oppe i 5 måltider pr dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt ut MME måltidene med grøt heller.

Olivia får bare melk om morgenen i senga for kos og om kvelden før ho legger seg. Babyer skal vel helst ikke ha mer enn 4 måltider per dag. Du kan jo også gi ho litt fruktmos innimellom måltidene så ho holder seg mett til neste måltid.

Skrevet

Mini er 4,5mnd men merker at kun mme ikke holder. han får flaske på morgenen,flaske+grøt på formiddagen, flaske til middag og flaske+grøt til kvelds.

Når han kun får mme så går det ikke mer enn 2 timer før han er sulten igjen! Gir han da frukt,men det er sjelden han blir mett på det...:/

Skrevet

HI her.

Takk for tips. Vi får prøve med ei mindre flaske i morra og heller ta et grøtmåltid i stedet for og se hvordan det går.

Skrevet

Jeg synes du heller skal gå opp til et måltid til med melk jeg.

Mini'n min er 6 1/2 mnd og når vi var hos hs fikk jeg beskjed om at frem til de er 9 mnd skal største delen av maten være melk, ca. 500 ml pr. dag.

Matplanen her ser slik ut:

08.00 - pupp

09.00 - grøt (vanlig porsjon)

12.00 - fruktbeger/most banan e.l

14.30 -pupp

16.00 - middagsglass

19.00 - grøt (vanlig porsjon)

20.00 - pupp

Denne matplanen har han hatt i ca en månede nå.

Han følger kurven sin, er blid og fornøyd og sover 11 1/2 time om natta.

Skrevet

Gutten min er 8 mnd og slik ser en typisk dag ut:

09 havregrøt med banan til frokost, Vann til drikke

11 flaske med 200 ml mme før formiddagsluren

sover i 3 timer

1430 Moste grønnsaker og pasta, vann

1630 Frukt og risgrøt og vann

sover i ca 1 time

1830 Grøt

20 flaske med 250 ml mme før natten

Nattmåltider sluttet han med rundt 3 mnd.

Også har vi begynt å eksperimentere litt med brødbiter:-) Har ikke begynt med kjøtt enda. Har forsøkt kylling et par ganger men det likte han dårlig.

Skrevet

Vi har akkurat samme spiseplan som Elinlita vi. Jenta mi er 8,5 mnd nå, men vi har hatt det samme noen uker nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...