Gå til innhold

Hva gjør de først, rulle fra rygg til mage eller mage til rygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når har dette skjedd med deres babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg er litt individuelt, men synes å huske at det ble fra mage til rygg først med snuppa mi. Husker dessverre ikke når dette skjedde. Sikkert rundt 4 mnd.

Skrevet

Jenta mi rullet først fra rygg til mage. Hun var da 4 mnd.

Skrevet

Ofte ruller de først fra mage til rygg fordi de mister balansen og går rundt med et uhell. Vanlig at de så slutter med dette igjen når de blir sterkere og klarer å holde balansen.

De aller fleste ruller først fra rygg til mage bevist. Mine to gutter gjorde dette først da de var 4 og 3,5 mnd.

Skrevet

Etter den informasjonen eg sit inne med, rullar dei frå rygg til mage først. Før dei kan det, er rulling frå mage til rygg berre velting - altså ikkje noko babyen gjer bevisst, men noko som skjer fordi dei mister balansen.

Mine rulla forøvrig frå rygg til mage ved 3mnd og 3,5 mnd. Frå mage til rygg gjorde største aldri då ho var heilt lita (gjer det nå da, for moro viss ho leikar o.l.), og minste har ikkje gjort det enda heller (5mnd i morgon). Trur ikkje heilt dei hadde/har interessa då dei ålte/ålar seg framover og snudde/snur seg rundt etter leiker o.l. mens dei låg/ligger på magen frå 4mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...