Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke kost tilskudd burde jeg begynne på?

var på ul fredag den 13, da sa jordmor at det var fullgåtte 7 uker. hva vil det si? er jeg da 8 uker nå? hmmm....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk hva som står på matportalen.no sist jeg var gravid var anbefalingen folsyre og tran. Jeg bruker folsyre og møllers dobbel. På apoteket får du slike pakker spesiellt for gravide. De er dyre, men en enkel løsning dersom man ikke helt vet hva man skal sette sammen selv. Der får du folsyre, vitaminer og omega 3 i alle fall tror jeg. Spør på apoteket, de pleier å være flinke på slikt. Det er visst viktig at man også får i seg D-vitaminer. Tran og møllers dobbel har det, men husk at ikke alle omega 3 produkter har det i seg når du velger hva du kjøper. Rart ikke jordmoren spurte. Første gang jeg var gravid så jordmoren på meg som om jeg drev barnemishandling fordi jeg ikke tok tran. Så denne gangen har jeg spist tran siden vi begynnte å prøve ;o) Det hører med å si at jeg har ei frisk og fin jente hjemme selv om jeg begynnte litt sent med tran :o)

Skrevet

Folsyre og Møllers Dobbel her også. I tillegg er det viktig å spise variert og mye frukt og grønt. Jeg drikker også forskjellg sorter juice, melk og biola i tillegg til vann. Da skal du kunne få i deg det du ellers trenger gjennom kostholdet. :0)

Når jordmoren sier du har 7 fullgåtte uker betyr det at du er i uke 8 nå (holder på med uke 8).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...