Gå til innhold

Hjelp, katta drar inn mus hele tiden!:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun drar ukentlig med seg mus inn, døde og levende...

Finnes det noen som helst måte å få henne til å slutte med dette? Forstår jo at hun er stolt, men jeg blir ikke veldig imponert...:/

Vi har forøvrig katteluke, noe som i de fleste tilfeller er veldig praktisk. Nå vurderer jeg å stenge hele greia for å slippe å få mer mus i hus, med mindre det finnes andre geniale måter å få dem til å slutte med dette.

Skrevet

fy f... derfor har ikke jeg katt... fytti... tenk om musene kommer seg løs a...

Skrevet

Vi har også katteluke, og det kommer inn noen mus... Har hatt noen runder med henne hvor vi kaster ut musen og hun kommer inn igjen med den.. men elsker katteluken vår, så da får det bare være sånn.... Hun er ikke den største musefangeren heldigvis...Nå godtar hun hvertfall at vi kaster den ut og hun kommer ikke inn igjen med den. Så, ingen gode tips herfra...

Skrevet

Min katt kom hjem med spurv, død eller levende og mus, død eller levende. Hun var tydeligvis stolt over å bidra til husholdningen, men jeg kastet dyrene ut etterhvert som hun kom med dem. Hun ble kjempe fornærmet og stakk av i en uke , da hun kom tilbake fikk jeg ikke kose med henne på noen dager.

Hun tok beskjeden og det har ikke skjedd siden , detter er vel 4 år siden.

Kanskje det vil hjelpe hos deg også, vise tydelig at dette liker du ikke.

Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar!:)

Vi hiver ut dyrene etterhvert som hun drar dem inn, men det virker virkelig ikke som om hun fatter poenget. Tror jeg må stenge luka en periode og evt bare ha den åpen om vinteren hvor tilgangen til gnagere og andre smådyr er noe mindre for henne..:)

Skrevet

Katta til ei på barselgruppa dro inn ei død rotte da alle babyene lå på gulvet der.. Alle syns det var litt guffent ja. Tror de revurderte katteluka si da.

Skrevet

Har hatt samme problemet og det er rimelig gufne greier:(

Jeg har vært konsekvent og blitt sinna når han kommer inn med mus og fugl. Slenger både dem og katta ut. Men når han er "flink" og legger det utenfor døra så får han ros og jeg kaster ikke byttet.

Virker som om han har skjønt det så nå legger han det utenfor døra og har ikke dratt inn noe på flere uker;)

Skrevet

Hadde samme problemet her. Da ble det bjelle på katta, satte en effektiv stopper for det hele ja!

Overraskende lite irriterende med den bjella også faktisk.

Skrevet

Aha, det må vi selvsagt teste:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...