Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vel ikke si at sengeaktiviteten har vært det høyeste de siste mnd, og jeg GLEDER meg til ungen er ute og ting har normalisert seg... Men jeg er så redd for at ting skal bli ødelagt under fødsel, slik at nytelse og alt ikke blir som før...er dette unødvendige bekymringer, eller må man bare innse at ting ikke blir som før? Mer bekymret for dette en både fødsel og barseltid...mulig fokuset mitt er litt rart men samliv er en viktig del for oss begge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror nok man bekymrer seg litt unødvendig, jeg var på ett kurs her og JM sa at det viktigste var å snakke om det og huske å klemme mye. så gikk det seg til :D

Skrevet

in erfaring er at det ikke er som det skal helt i begynnelsen, men at det etterhvert blir bedre enn det var før. Viktigste er at man ikke stresser, og at man tar seg god tid når man starter opp igjen. Åpenhet er viktig, og forsiktighet, spesielt hvis du har sydd. Også knipeøvelser da;)

Skrevet

Etter vi fikk vårt første barn så har ikke sexlivet våres vært det samme dessverre :( Det føles som om det er noe han stanger imot der inne hvis han kommer med hele penis inn og da er det vondt :( Så det er enkelte stillinger vi ikke gjør lenger fordi det gjør vondt for meg :( Vet ikke om dette har vært livmoren som har vært lavere etter fødselen så han butter i den eller hva det er men hvis det fortsetter å være sånn etter vi får denne gangen så skal jeg ta det opp med legen, om det evt er noe å gjøre med det for det er utrolig kjedelig når det ødelegger store deler av sexlivet vårt :( Var ikke meningen å skrive dette for å skremme deg men ting kan forandre seg der nede og det er jo ikke så rart heller men det er ingen andre jeg kjenner som har fått barn som har fått sexlivet sitt forandret etterpå så krysser fingrene for at det går fint med deg også :) Skal passe godt på å ligge mye på magen så fort baby er ute så livmoren kan trekke seg godt tilbake.

Lykke til med fødsel :)

Skrevet

Mamman til prinsesse Malin:

Jeg også kjente denne "kanten". Kan trøste deg med det at DEN BLIR BORTE:) Er nå 4,5 mnd siden hasteks(ja man får dette etter et ks også) og endelig er sexlivet normalt igjen:D

Skrevet

Og jeg har lyst, men tør liksom ikke enda....noen som vet når det er "trygt" å forsøke å sette igang med sex igjen etter fødsel? Fikk noen sting, men ser ut til at alt har grodd fint. Føler liksom jeg og min kjære sklir litt fra hverandre på den fysiske siden av forholdet når vi ikke har noe seksualliv.

Skrevet

£!$ med mini❤:

Jeg har hatt det sånn siden vi fikk jenta vår for 3 år siden og det har ikke blitt noe bedre så veldig usikker på hvordan det vil være etter jeg har født vår gutt om en mnd tid :(Håper det blir bra igjen som hos deg men siden det ikke ble det sist så er jeg veldig skeptisk.

Skrevet

Vi var tilbake til det vanlige 6 uker etter fødselen sist,så fort jeg slutta å blø...Så det trenger ikke å bli veldig forandret:)

Skrevet

Mammaløve: Dere kan starte når du føler for det, bare husk å stopp hvis det gjør vondt;) Ikke tving deg igjennom noe, da blir det bare verre neste gang. Pga amming blir man ofte litt tørrere nedentil, og det kan være greit å kjøpe glidekrem som man bruker, det gjør opplevelsen mye bedre!

Hvis du vil ha sex før det har gått 6 uker, er det viktig å bruke kondom pga infeksjonsfaren.

Vi har hatt sex ganske kjapt igjen etter fødsel (grei fødsel uten sting og blødde under en uke etterpå), og kan ikke si at jeg kjente så fryktelig mye de første gangene, men det var mest for kos og nærheten sin skyld (Kos å gjøre det i misjonær uten mage;)) men det med følelsene der nede tar seg fort opp, og etter en stund har det blitt som før igjen:)

(Har født 3 barn, snart 4;)

Skrevet

Her er alt som før, og det kom tilbake til normalen m en gang (husker ikke hvor mange uker etter fødsel vi ventet, men det føltes ihvertfall ikke vondt eller feil første gangen). Ble riktignok mindre sex pga nattevåken baby, men det er nå en litt annen sak hehe;)

Skrevet

Hos oss også ble samlivet bedre etterpå!

Skrevet

2 1/2 år sidne jeg fødte min datter.... har nå 9 dager igjen til termin med nr. 2!

jeg kjenner også denne kanten enda, og synes det er VONDT når han støter inni. han er veeeeldig snill og er bare redd for at det skal gjøre vondt for meg... men det er veldig kjedelig også, for det har ødelagt en del. alt var liksom annerledes inni der! men det var også på en måte trangere?? :S hm... men vi har da sex, det er ingen problem om vi har rikelig med glidekrem. men for meg blir det mer stress og redd for at det skal gjøre vondt. så jeg tar jo aldri initiativet eller noe :P stakkars samboer.

men om det ikke blir noe "bedre" etter denne fødselen skal jeg ogsp til legen for å se om det er noe som går an å fikse :)

Skrevet

Har født 2 ganger. Ikke hatt noen problemer i ettertid.

Etter første fødsel ventet vi i 6 uker,for jeg blødde så lenge.

Andre fødsel ventet vi bare i 8 dager før vi hadde sex,blødde bare i 5 dager. Termin om 45 dager, fortsatt sex, men magen begynner å bli stor. Gleder meg til fødselen er unnagjort,og forhåpentligvis er alt som det skal være etterpå :)

Skrevet

I går ble en kjærringråd kveld for oss, da jeg hadde en DRIT LEI dag i går....kjempe sterk kebab etterfulgt av en latterfull sengekos.... Det er IKKE lett med en drøy uke til termin og stor mage rett og slett!! Men ungen er nok ikke klar, for her er det ikke tegn til noe osm helst....Så da satser jeg på etter tilbakemeldinger fra dere, at det går helt fint etter noen uker etter fødsel, og at det meste blir som før, kanskje bedre?!?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...