<3Mamma til 3 <3 Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 Har nå 39 dager igjenn til termin og her om dagen fortalte samboeren min meg noe som jeg reagerte litt på... Da broren hans ble pappa satt foreldrene hans på gangen på fødestuen å venta på at ungen skulle bli født...... Og at dem mest sannsynlig kom til å ville gjøre det samme denne gangen. Jeg ble helt forfjamset å sa at jeg ville ikke at dem skulle sitte på gangen å vente på at jenta skal bli født!!! Gruer meg veldig til fødselen pga tung fødsel sist..(ikke samme barnefar) For når jeg skal føde så vil jeg at alt skal være så trygt og godt som overhodet mulig og ikke bli stressa av utålmodige svigerser på gangen som sitter å hører alle hyl og rop som jeg lirer ut av meg !!!?? Er det bare jeg som er rar eller? Vil jo gjerne tro at det er jeg som bestemmer hvem som skal være tilstede både under fødselen og rett etter fødselen.... Hva mener dere?
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 15. august 2010 #2 Skrevet 15. august 2010 Skjønner godt at du ikke vil ha dem sittende på gangen å vente, man kan jo bli stresset av mindre.... Har selv en søster med samme "tendenser" og jeg har absolutt ikke tenkt å fortele henne når vi drar på sykehuset, hun skal få vite det når alt er over:)
Gjest poäng *fødeklar* :o) Skrevet 15. august 2010 #3 Skrevet 15. august 2010 Hadde jeg ikke godtatt! Og så lenge dere ikke sier noe om at det er på tide å føde, så vil de heller ikke sitte der. Vi sa ikke noe til noen da jeg fødte (annet enn barnevakten som faktisk var svigers da andre ble født), nettopp fordi vi ikke ville ha mas eller folk på gangen.
<3Mamma til 3 <3 Skrevet 15. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2010 ahh...bra det ikke bare er meg hehe =) Virker slik at sambo ikke har noe imot å ha dem der men nå er det ikke han som skal føde heller....
August 2010 <3 November 2011<3 Skrevet 15. august 2010 #5 Skrevet 15. august 2010 Bare la vær å si noe:) barnefaren kan ringe etter fødselen:) jeg skal hvertfall ikke ha svigers på ganga:S det kommer jeg til å si om di prøver å komme opp! nei vet du hva.. hehe!
Gjest poäng *fødeklar* :o) Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 Samboeren din må respektere at du ikke ønsker å ha dem der. Svigers kan ikke forlange å være der, men du kan forlange av ham at han IKKE gir beskjed til dem når du skal føde. De får heller få første telefonen etter fødsel :-)
Checkit Skrevet 15. august 2010 #7 Skrevet 15. august 2010 På vårt sykehus er det besøksforbud, fordi det ble så mye roligere under svineinfluensaen...det er en veldig godt unnskylding for å slippe besøksmas! Men kjære vene, svigers sittende på gangen og vente under fødselen? Nei vet du hva....sett ned beinet, det går det ikke an å forvente at de skal få lov til!! Ungen er ny for dere også..
Gjest Skrevet 15. august 2010 #8 Skrevet 15. august 2010 Disse svigersene altså, vil liksom ingen ende ta, he he:) Som man ikke har nok å tenke på fra før av ... Jeg ville definitivt gitt beskjed. Fødselen er din og samboerens. Svigersene dine har helt sikkert gode intensjoner med å være der (trygghet, hjelpe til osv), men ofte virker det mot sin hensikt. I mitt hode hadde det vært mer naturlig om det var dine foreldre som hadde sittet på gangen, om man absolutt skulle ha besteforeldre utenfor døren, da. Men de fleste vil jo være "i fred", så det bør både samboer og svigers forstå. Si at dere vil holde dem oppdatert om forløpet og at de selvsagt får beskjed når ungen er født og når de kan komme og titte (når dere er klare). De fleste oppegående vesener vil ha forståelse for dette, med mindre de vil være med på fødestua for sin egen del. Og da er de selvsentrerte og litt tette, spør du meg. Lykke til:)
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 15. august 2010 #9 Skrevet 15. august 2010 Dumme svigers... Det er faktisk på det rene at slike ting, som fører til unødvendig stress og bekymringer hos den fødende, kan gjøre fødselen lenger og vanskeligere både for mor og barn. Rolige, trygge omgivelser uten stress og mas gir de beste fødselene! Jeg signerer rådet fra de andre som har svart i tråden; La svigers får beskjed ETTER fødselen.
Jenteflokken Skrevet 15. august 2010 #10 Skrevet 15. august 2010 Jeg ville ha fortalt svigers at du ikke ønsker at de skal være der under fødselen, og at dere heller vil ringe dem i ettertid når dere føler at dere er klare for besøk. Det er du som bestemmer, og har all rett til å gjøre som det passer deg. De får bare infinne seg med det enkelt og greit
Frk Fjong Skrevet 15. august 2010 #11 Skrevet 15. august 2010 Det er faktisk DU og bare DU som bestemmer hvem som skal være tilstede under fødselen..ikke sambo... tilogmed utenfor døren... Tror faktisk heller ikke det er særlig akseptert på fødeavdelingene at det sitter besøk å venter på utsiden av døren når det pågår fødsel heller.. om ikke disse personene er noen av ledsagerne dine.. Det kan du faktisk gi beskjed om! Ellers så støtter jeg de andre her.. Ikke si noe til svigers at det er noe på gang... de kan ringes når alt er over.. Jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å fortelle min egen mamma en gang, at vi er på vei til sykehuset.. selv om det ikke er fare for at de står klare utenfor døren når barnet er født..
surfepia Skrevet 15. august 2010 #12 Skrevet 15. august 2010 Jeg har aldri hørt om noe sykehus eller fødestuer som aksepterer at det skal sitte noen på gangen å vente!!?? Tviler på det går, selv om du skulle sagt ja. De har jo ingenting der å gjøre. Og hva om fødselen tar hele natta, skal de liksom sitte der?? Nei, vet du hva. Her gir du bare beskjed til barnefaren at det ikke skal involveres noen andre enn dere i deres fødsel. Barnabarnet får de se etterhvert, når dere er klar for besøk!
ltn :) Skrevet 15. august 2010 #13 Skrevet 15. august 2010 helt enig med dere alle. mamma spurte første gangen om hun sku bli med men jeg sa nei sånn er det. vil være alene de timene.
Linnymor_87 Skrevet 16. august 2010 #14 Skrevet 16. august 2010 Jeg er veldig glad jeg ikke har sånn familie.... det hadde jeg aldri gått med på ass... forrige gang jeg skulle føde kjørte svigermor meg og samboeren til ahus og så reiste hun med en gang vi hadde gått ut av bilen. så kom hun tilbake etter at fødselen var overstått. Foreldrene mine fikk beskjed om at fødselen var igang og sa helt enkelt "sees i besøkstiden" lissom.. så den stunden fikk jeg og samboeren ha i fred uten mas og tjas og ventende folk på gangen.. men om det hadde vært motsatt hadde jeg protestert høylytt..... sånt er stressende og veldig fælt å ligge der og vite at noen sitter utenfor og venter... uææ sier jeg bare.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå