Ella S Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 I dag er han sengeliggende, hadde feber og greier i natt (jeg var heldigvis smart nok til å flytte til et annet soverom) så i dag har jeg beordret ham til å holde senga hele dagen. Jeg føler meg helt fin (ennå!), men bør jeg gjøre noe spesielt dersom jeg kjenner at jeg begynner å bli sjuk selv?? Det står jo i alle sånne graviditetsbøker at du bør prøve å holde deg unna folk som er forkjølet og sjuke for å unngå smitte til ungen..
Gjest Skrevet 15. august 2010 #2 Skrevet 15. august 2010 Jeg signerer her og sier hjelp på vegne av meg selv. Våknet opp i går med hodepine, tett nese og vondt i halsen - og sykt vondt i øvre del av ryggen. Garantert forkjølelse som har sneket seg innpå, sikkert pga barnehagestart for treåringen og mye smitte der. Vet ikke helt hva man kan gjøre med dette, men en forkjølelse er vel ikke farlig for baby? Vet man skal unngå smitte etc, men når uhellet først er ute, hva gjør man da? Selv om du ikke blir syk, Ella S, så får du vel smitten i deg vil jeg tro.
Ella S Skrevet 15. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2010 Er vel en del smitte i huset ja er jeg redd. God bedring Knotten, håper du kommer deg og får samlet overskudd før fødselen i alle fall! Hva har dere andre gjort når dere eller noen rundt har blitt sjuke?
Oppnedx2 Skrevet 15. august 2010 #4 Skrevet 15. august 2010 jeg har nettopp komt meg etter en uke kraftig influensa, og i frykt ringte jeg kk forrige uke og spurte om feber var skadelig for den lille. Jeg fikk beskjed at det var kun meg det gikk utover, ingenting skjedde meg den lille. Fostervannet holder samme temp, osv. Men måtte huske å få i meg nok væske! Jeg skulle ta to paracett om feberen oversteg 39 grader, og kjøpe meg en nesespray. Så så hun bare god bedring var på kontroll i på fredag også, ingenting i veien med jenta mi hvertfall
Gjest Skrevet 15. august 2010 #5 Skrevet 15. august 2010 Takk for det:) For noen kjipagreier! Krysser fingrene for at du unngår sykdom. Bra det ikke har noe å si for babyene våre:)!
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 Jeg fikk bihulebetennelse i uke 35 og hanglet meg gjennom de to neste ukene med tett nese og vond hals. Heldigvs lite feber, brukte paracet og nesespray (først og fremst saltvann men også otrivin) når det var nødvendig for å få sove. Hvile er viktig! Da jeg var på kontroll i uke 37 hadde jeg 120/80 i blodtrykk mot 120/60 og 120/70 til vanlig. JM mente at dette skyldtes at forkjølelsen fremdeles hang i. På kontroll denne uken (uke 38) hadde blodtrykket gått ned til 120/70 igjen, så først nå er forkjølelsen skikkelig ute av kroppen. JM mente at det ikke var noe farlig, og at jeg skulle være glad for at jeg ikke måtte føde med tett nese - hvis man blir tett i slutten av sv.skapet så er det visst ikke uvanlig at man ikke blir kvitt det før fødselen er overstått!
Flea Skrevet 15. august 2010 #7 Skrevet 15. august 2010 Jeg har hatt både bihulebetennelse, magasjau og omgangssyke under graviditeten. Forferdelig å være syk, men jeg tror babyen er trygg der den ligger. Det verste med det hele var vel hvor ille halsbrannen svei etter omganssyken. Vondeste jeg har vært med på! Men hvis du nærmer deg fødsel skjønner jeg at du er forsiktig. Man trenger jo alle krefter man kan ha når den tid kommer!
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 16. august 2010 #8 Skrevet 16. august 2010 Har ca 2-3 uker igjen nå, og i dag våknet ungen og typen knall syk.. Jippi.... Eldste er verst å må holde seg hjemme....så i dag er jeg barnevakt på fulltid..hehe Skulle hatt siste time hos jordmor før fødsel i dag...pluss fysio for bekkenløsning... Men i stedenfor er jeg hjemme og venter på å bli smittet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå