meg83 Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 Etter fødselen har jeg vært mye hoven og sår nedentil pga. rift og sying.. Har hatt mye vondt, men nå begynner smertene å forsvinne. Nå har det i stedet begynt å klø noe helt vanvittig!! Lurte på om det kan ha vært dumt å bruke sinsalve og medisinsk grønnsåpe, siden begge deler kan virke uttørrende..? Går ut ifra at uttørring=kløe.. Men det kan jo være sopp også..? Hm.. Skjønner at ingen kan stille "diagnose" på meg over nettet, men er det noen som har opplevd det samme? Vil gjerne ha lure tips til hva som kan motvirke uttørring og/eller kløe!! =)
Gjest mphs Skrevet 15. august 2010 #3 Skrevet 15. august 2010 I tilegg til at det nå gror holder huden der nede på å trekke seg tilbake til normal str. Du har vårt opphovnet og utvidet mye før og etter fødsel. Slik har de aller aller fleste det etter en fødsel. Jeg ville ikke brukt så mye zinksalve mens det gror, men grønnsåpebad er godt.
meg83 Skrevet 15. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2010 Takk for svar! Hadde ikke tenkt på det på den måten Jeg synes grønnsåpebad svir sånn.. Gjør det det uansett, eller bør jeg droppe det da..?
Gjest mphs Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 Jeg har tatt grønnsåpebad mange ganger, men det har aldri svidd. Det er ikke nødvendig om ikke legen din har sagt det. Jeg har måttet bruke det etter fødsler og etter underlivsopperasjon, men det var på grunn av at jeg fikk innfeksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå