Gå til innhold

Kan smertene skyldes ks-arret fra sist??

Anbefalte innlegg

Jeg tok keisersnitt for snart fire år siden og hadde en del komplikasjoner etterpå. Jeg fikk et gedigent hematom (blodoppsamling) i såret og etter ti dager måtte jeg "operere" det bort". I etterkant av dette holdt de såret åpent en ukes tid eller noe fordi jeg måtte skylde det med sterilt vann eller hva det var. Arret mitt ser egentlig ut deretter og er ikke det peneste. Nå er jeg gravid igjen i niende måned, og har de sykeste smertene nedover bekkenet/underlivet. De er lokalisert rett ved og under arret og kommer som knivliknende stikk (veldig kraftige). Noen som har opplevd tilsvarende? Kan det rett og slett være arret?

Takk for svar!

Fortsetter under...

Huff da!! syntes du skal ringe sykehuset med engang så du kan komme inn for en skjekk snarest. Dette kan høres ut som om du kan få en ruptur., altså at arret revner. Dette er legene veldig obs på når det er gravide med tidligere ks eller mageoprasjoner- håper det ikke er det da. _lykke til

Hjelp, kanskje jeg skal ringe dem. Har vært på kontroll for en uke siden og prøvd å forklare smertene. SIden jeg har litt bekkenløsning i tillegg vil de liksom ikke helt høre på annet enn at det kan ha sammenheng med det. Evt at ungen ligger langt nede i bekkenet. Men så sterke som smertene er nekter jeg å tro at det er "helt normalt". Tror ikke jeg har lavere smerteterskel enn andre heller ...

Vet du forresten hvordan de kan få sjekket om det evt er arret som gjør dette? Tusen takk for svar:)

Jeg ringte sykehuset og snakket først med en uvitende jordmor som ikke kunne svare på noen ting. Fikk henne til å gi beskjed til lege om å ringe meg opp igjen når tid. Så fikk snakket med en lege, som mente at det ikke skulle være noen fare for at livmoren revnet eller noe grusomt som det, tross smerter. Hun sa at livmoren skal tåle (i de fleste tilfeller) en hel fødsel med sterke rier etter ett ks, så hun så ikke det som nødvendig at jeg kom inn nå med mindre det skulle bli kraftig forverret eller at jeg skulle få rier.

Så aksepterer det, selv om jeg ikke helt føler at de skjønner hvor sterke smertene egentlig er. I dag har det vært levelig, men det kommer jo som lyn fra klar himmel og jeg føler jeg er litt invalidisert ettersom det IKKE er noe kjekt å oppleve smertene ute blant folk.

Nå skal jeg på sykehuset for kontroll på mandag, så skal ta det opp igjen da. Har ikke dato for planlagt ks seks dager før termin, noe jeg synes er i seneste laget, ihvertfall om det skal fortsette slik ... Hm. Håper jeg treffer på en vetig lege da, tror jeg har vært til syv forskjellige hittill ...!

:)

Jeg ringte sykehuset og snakket først med en uvitende jordmor som ikke kunne svare på noen ting. Fikk henne til å gi beskjed til lege om å ringe meg opp igjen når tid. Så fikk snakket med en lege, som mente at det ikke skulle være noen fare for at livmoren revnet eller noe grusomt som det, tross smerter. Hun sa at livmoren skal tåle (i de fleste tilfeller) en hel fødsel med sterke rier etter ett ks, så hun så ikke det som nødvendig at jeg kom inn nå med mindre det skulle bli kraftig forverret eller at jeg skulle få rier.

Så aksepterer det, selv om jeg ikke helt føler at de skjønner hvor sterke smertene egentlig er. I dag har det vært levelig, men det kommer jo som lyn fra klar himmel og jeg føler jeg er litt invalidisert ettersom det IKKE er noe kjekt å oppleve smertene ute blant folk.

Nå skal jeg på sykehuset for kontroll på mandag, så skal ta det opp igjen da. Har ikke dato for planlagt ks seks dager før termin, noe jeg synes er i seneste laget, ihvertfall om det skal fortsette slik ... Hm. Håper jeg treffer på en vetig lege da, tror jeg har vært til syv forskjellige hittill ...!

:)

Annonse

Jøss..noen av disse legene/jordmødrene sier ofte bare hva de tror. Men er du fortsatt usikker, så ta deg en tur så de får sett. ikke vær redd for å trosse de litt.. er det intense smerter rundt arret, så ikke nøy deg med hva de sier på en tlf. et svangerskap skal ikke være så vondt. og selv om det er sjelden med ruptur, så er mennesker forskjellige. håper ikke det er noe da?

Tenkte bare å svare hvordan det hele utartet seg her. Var på ny sjekk i dag og møtte en fantastisk lege som faktisk hørte på hva jeg hadde å si. Resultatet ble at ks blir fremskyndet og jeg blir mamma neste uke! Hurra:)

• 2 uker senere...

Så flott at du endelig møtte en lege som forstod alvoret! Håper du har det bra med den lille!!

Jeg fikk ruptur uten å ha hatt KS før så du skal være glad legen tok deg på alvor! De smertene var ikke til å holde ut selv med epidural så hadde det vært ruptur så tror jeg du ville merket det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...