Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #1 Del Skrevet 15. august 2010 eller er det bare meg som føler meg konstant sliten? Jeg fikk adhd diagnose i fjor og har snart gått et år på ritalin å det har hjulpet masse på rutiner, konsentrasjon og mange andre småting. Men jeg har aldri overskudd til noe, føler meg nærmest utbrent eller noe i den duren. Er jeg sammen med mange mennesker og det er mye støy ol, så kan jeg sove i flere timer etter på. Føler jeg har nok i hverdagen med å være alene med sønnen min og få unna hverdagens gjøremål. Men føler ikke at je møter forståelse noen steder. Nå har jeg snart vært sykemeldt i 2 år, og nav vil ha meg ut i jobb igjen. Så på mandagen skal jeg begynne å jobbe i min gammle jobb igjen, men kan ikke helt se hvordan det skal fungerer når jeg nesten ikke klarer å fungere hjemme sånn som ting er nå. Går rett å slett å gruer meg til å begynne på jobb, da vil je mest sannsynlig ikke ha noe overskudd til ting her hjemme på fritiden. Kan faktisk nav sende meg ut i jobb og kreve at jeg jobber i 2 mnd før jeg gir meg igjen? Jeg blir bare så frustrert og oppgitt av systemet noen ganger, nå har jeg i løpet av det siste året bygd opp kjempe gode og fine rutiner hjemme. Har på en måte orden på alt her, får gjort husarbeid og fulgt opp guttungen med det han driver med. Og samtidig får jeg tatt hensyn til hvor mye jeg orker og ikke. Og nå som jeg føler alt har begynt å klaffe og komme på plass, så skal jeg da plutselig bli dradd vekk fra alt det jeg har jobbet med det siste året og rett å slett tvinges ut i jobb? Føler meg rett og slett hjelpesløs mot systemet noen ganger. Er det andre her inne som klarer å jobbe og få ting på plass i hverdagen samtidig... Noen tips å råd for at dette skal gå mest mulig knirkefritt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142200010-voksne-her-inne-med-adhd-flere-som-har-det-s%C3%A5nn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #2 Del Skrevet 15. august 2010 Kjenner meg igjen i mye av det du skriver,men jeg jobber 80 prosent og kommer til å holde på det. I forhold til rutiner hjemme og at ting skal gå knirkefritt så er det en utopi for meg,men jeg må bare slå meg til ro med at jeg prøver så godt jeg kan og det får være som det er. Jeg har to barn med utfordringer,men føler jeg trenger å jobbe. Det er mitt fristed og da legger jeg bort alle tanker om klesvask,rengjøring osv. Jeg syns ikke nav skal bidra til at du skal kunne gå hjemme og ha dine rutiner i orden. Ingen har vondt av å jobbe litt. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142200010-voksne-her-inne-med-adhd-flere-som-har-det-s%C3%A5nn/#findComment-142202342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #3 Del Skrevet 26. august 2010 Hei! Kjenner meg mye igjen i det med å bli så sliten. Det tar på å skulle ha kontroll på seg selv hele dagen. Jeg og har vært sykemeldt lenge grunnet alvårlige depresjoner etter arb. konflikt. Jeg skjønner hvordan du tenker men vil samtidig si at jeg tror ofte det er sundt å komme ut i jobb. Man blir jammen sliten av å gå hjemme. Det kan stjele all energi og overskudd. Og er man ikke syk men "bare" trøtt og sliten så bør man gå på jobb å forsørge seg selv mener jeg. Jeg har det sånn at jeg ikke klarer å holde orden på alt. Snarere ingenting. Her er det mannen som må trå til. Følge opp unger, ordne hus, gå på jobb, passe på meg..i tillegg til alt det andre han har å gjøre. Beklager at du ikke får så mye sympati fra meg for at nav vil at du skal jobbe. Jeg har jobbet i alle år med min adhd og mine problemer, helt til jeg ble veldig veldig syk. Og nå holder jeg på å akseptere at jeg er syk og ikke kan jobbe på en stund. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142200010-voksne-her-inne-med-adhd-flere-som-har-det-s%C3%A5nn/#findComment-142244404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå