Gå til innhold

En uke på overtid og begynne rå bli litt nervøs!

Anbefalte innlegg

Er det mange som har erfaring med å gå over tiden?

Var helt sikker på at jeg skulle få lille gutten før tiden selvom det er førstemann. Alle i familien har hatt raske og enkle fødsler som alle har startet to uker før termin, gått hele tiden og tenkt at jeg kom til å få det helt likt som de og at dette kom til å gå som en drøm, men nå er jeg litt mer usikker.

Har hørt at fødselen an bli ganske så mye tøffere for hver dag en går over termin dagen. Hadde jo egentlig bestemt meg for å gå på Storken, men nå er jeg veldig i tvil! Noen som har noen gode råd? Og noen som vet nårtid du har rett på å bli tatt til kontroll på Haukeland?

Fortsetter under...

Har svigermor gått over? Babyen har jo halvparten av genene til pappaen sin..

Legestandpunktet er jo at det ikke skal ha nen Innvirkning på forløpet å gå over, men på "folkemunnet" sies det at overtid oftere gir vakum/tangforløsning. Jeg startet en tråd en gang hvor jeg spurte om åssen fødsler folk hadde hatt som gikk over, og mange svarte at de hadde måttet ha operativ hjelp (vakuum/tang) og at fostervannet var misfarget.

Meeen: det er jo ofte vi med litt heftige fødsler som svarer på sånne tråder.. Ville ikke brukt energi på å tenke at det blir værre fødsel for hver dag over. De blir jo der inne lengre som regel fordi de trenger det og ikke er helt klare.

Kjenner ikke til storken, men hvis du bare må ha epidural, så kan du kanskje flyttes over til vanlig avdeling?

Jeg hører til ahus, her er det overtidskontroll 14 dager over termin. Legen min fikk time til meg elleve dager over, men den dagen kom ungen gitt! 4,5 time før kontrolltimen. For meg ble det misfarget fostervann, dårlig fosterlyd og vakuum. Syns det var i overkant heftige greier, men tror det er andre grunner enn overtiden som gjorde det altså.

Takk for svar! Er nå 11 dager på overtid og begynner og bli klar for at lillemann skal komme ut! Alle andre familie medlemmer på begge sider har fått ca to uker før termin, og alle mente jeg også kom til å få før, så ventetiden har blitt litt ekstra lang, men nå kan det ikke være lenge igjen.

Har time på haukeland i morgen, veldig spent på denne timen og hva de sier! Har dere vært på overtidskontroll når dere har gått overtiden? Noe som er lurt å spørre om?

Føder sikkert nå du !!!

Fødte to uker på overtid på 45 min fra start til slutt !!!

Heftig, ja men ikke akkurat noen komplikasjoner

Jeg fødte første 4 uker før termin så når jeg gikk 2 uker over med nr to ble det jammen meg et langt svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...