M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 15. august 2010 #1 Skrevet 15. august 2010 Sønnen min på 21 mnd har en stund hatt et hvitt belegg på tunga. Men jeg har tenkt at det sikkert bare var melkebelegg (er ikke det ganske vanlig?) Men det siste døgnet har jeg sett at han også har fått det på innsiden av underleppa.... kan det være sopp? I tillegg har jeg de to siste dagene hatt veldig vondt i brystknoppene, det svir og stikker. Spesielt når han spiser og rett etterpå.... men egentlig litt hele tiden. Hva kan man gjøre med det? Finnes det noe soppmiddel jeg kan kjøpe???? Kjempe takknemlig for svar! :-)
M@mm@ :-) til to!♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 15. august 2010 Forfatter #2 Skrevet 15. august 2010 Obs, det snek seg inn en feil.... han er 2 mnd! :-)
sillyfilly og Olivia Skrevet 15. august 2010 #3 Skrevet 15. august 2010 Det er nok ja. Du må til lege Du får noe flytende du skal smøre på brystknoppene og som sønnen din skal "drikke". Evt bare smøre på tungen.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 15. august 2010 #4 Skrevet 15. august 2010 Sønnen din må ha mycostantin:) Det er et soppdrepende middel som han skal ha i munn 2-4 ganger om dagen i 2-6 uker!:/ Kjedelig greier,men... Du må også få behandling!
Galadriel33 Skrevet 15. august 2010 #5 Skrevet 15. august 2010 Hei. Jeg vil bare få skyte inn (uten at jeg vet at det er grunnen) så kan det å suge på smokken til babyen være grunn til sopp. Vi voksne har en helt annen bakterieflora enn babyen. Så i stedet for å putte smokken i munn og "rengjøre" den skyll den heller under springen. Bare et lite tips... Lykke til med behandling:)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 Et gammelt kjærringråd sier at Farris skal hjelpe mot trøske:)
Sjokolademonster Skrevet 16. august 2010 #7 Skrevet 16. august 2010 Les om det på ammehjelpen, det hjalp meg. Kort gjengitt; må til lege, få resept på mykostatin og så skal du behandles med canesten på brystvortene. Farris kan man bruke for å fjerne belegget i munnen før du smører med mykostatin. Behandle i 14 dager. Koke alt utstyr som blir brukt til amming og smokker osv i samme periode, skifte ammeinnlegg hver gang og ikke fryse pumpet melk til senere bruk da soppen ikke forsvinner ved frysing og dermed smitter babyen på nytt når den brukes. Kjiiiiiiiipe greier spør du meg!!
shira Skrevet 16. august 2010 #8 Skrevet 16. august 2010 hei sann. sønnen min hadde mye belegg på tunga og innsiden av kinnene, og jeg fikk sår på brystvortene. hadde ikke mulighet til å dra til lege på noen dagerm så jeg vasket munnen hans med våt klut et par ganger om dagen og tok canesten på meg selv. Pluss at han fikk lunken farris på flaske. og vi ble kvitt soppen begge to på ganske kort tid. Og nå en mnd senere er vi fortsatt soppfri : ) Du kan jo prøve det, hvis du ikke har vært hos lege ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå