Gjest JuniGull2010 Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 Det er 8 uker siden jeg fødte og jeg kjenner at ryggen min trenger litt styrketrening nå.. Jeg vet at man skal starte forsiktig med trening av magemusklene, men hvordan er det med ryggen..? Jeg merker at ryggen har hatt en liten svai under svangerskapet og den trengs å styrkes litt, men det skal jo være likevekt mellom mage/rygg.
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 15. august 2010 #2 Skrevet 15. august 2010 Hei! Jeg husker ikke hva som anbefales men jeg begynte med trening etter ca 9 uker og spesifikk trening av mage og rygg etter ca 12 uker (jeg var i VELDIG dårlig form etter svangerskapet). Man skal begynne med de skrå magemusklene og vente litt med de rette. Du kan sikkert begynne med planken og andre øvelser som er bra for ryggen allerede nå, men styr unna vanlig sit-ups. Jeg har fått masse ut av å trene på treningssenter. Der kan man som regel få veiledning, så hvis du har mulighet til det så anbefaler jeg det. Lykke til
Pixie Power Skrevet 15. august 2010 #3 Skrevet 15. august 2010 Her er litt info :-) www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/trening/formetterfoedsel.php
Gjest JuniGull2010 Skrevet 15. august 2010 #4 Skrevet 15. august 2010 Takk for artikkel! Kjempebra! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå