kajago*Fødeklar* Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 Fikk høre at dett kunne være kjekt med nattpose med seler, som festes i sengen, så baby ikke får snudd seg på magen.. Men har ikke sett det på noen lister over utstyr som en må ha, eller forsåvidt sett noe om det her på forumet Er det noen her inne som har erfaring med disse?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 Nattpose med seler er absolutt ikke noe must, vi har aldri brukt det til jenta vår ihvertfall, og heller aldri følt behovet. Og hvis det skulle bli aktuelt med en slik pose, så er det ikke før babyen blir en del eldre og klarer å rulle over på magen selv, eller reise seg opp- gjerne fra 6 mnds alder og oppover. Nyfødte babyer klarer jo ikke å rulle rundt, ergo intet behov for pose med seler. Men pose uten seler derimot (sånn type foret, fra f.eks H&M eller Ikea), istedet for dyne, kan ofte være bra- ihvertfall etterhvert som de begynner å sparke av seg dyna og kan få den over hodet osv.
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 Lykkeli: Jeg leser ALLTID når du har svar i denne type sprøsmålstråder for du har alltid så gode råd. Jeg og min mann er fan av dine råd her på BiM, hehe, særlig det vaskeklutunderrumpa-trikset fra en annen tråd her Tusen takk!
kajago*Fødeklar* Skrevet 14. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2010 Tusen takk for svar! Jeg synes det høres litt brutalt ut og jeg da.. Og binde fast en nyfødting i senga. Prøvde å lese litt om det, men er jo så mange forskjellige meninger om ting og tang
MC81 Skrevet 15. august 2010 #5 Skrevet 15. august 2010 Nattpose har vært en liten stund men var borte lenge før det kom tilbake! Mange delte meninger om denne posen Fordi man binder fast barnet i den! Det er ganske brutalt! Vår sønn snudde seg etterhvert så mye i senga at noen foreslo denne posen, var lite populært og fungerte dårlige her! Skal ikke ha det denne gangen! Min helsesøster sa at vår sønn fint klarte å få bort ting som eventuelt kunne blokkere for pusteveiene ved å ligge på magen så snudde han seg så skulle vi bare la han sove! Det har gått kjempefint! Men dette er ikke noe problem fra fødsel, kommer først når de kan snu seg rundt så trenger det uansett ikke før flere mnd etter fødsel, og kanskje det aldri blir et problem for deg!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 hehe, så koselig å høre, Hjertelyd=) Er jo det som er det fine m sånne forum, at man kan dele erfaringer og plukke opp lure tips og råd! Selv har jeg ihvertfall lært masse både her inne og på småtroll- fin info som man ikke alltid kan få fra bøker eller helsestasjon/ JM.
Gjest poäng *fødeklar* :o) Skrevet 15. august 2010 #7 Skrevet 15. august 2010 Det er ikke noe must, jeg har to fra før og aldri brukt det til dem. Men noe som jeg synes er greit er pysjamasposer. Altså, overdelen er som en vanlig trøye, og underdelen er en pose. Kjempegreit å bruke på små søtnoser som spreller av seg både sokker og dyne i løpet av natta...:-) (liker ikke pysj med hel fot, mine aktive små vekket meg med superhyl fordi beina satt fast inni foten på pysjen, hehe)
kajago*Fødeklar* Skrevet 15. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 15. august 2010 Nei, jeg liker som sagt ikke helt tanken med å binde fast barnet.. Det er nok som du sier, at når de er store nok til å snu seg, så klarer de også få bort ting som evt blokkerer. Så noen nattpose blir det ikke her i gården! Takk for svar, og ha en fin søndag!
kajago*Fødeklar* Skrevet 15. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 15. august 2010 Pysjamasposer virker derimot veldig kjekt ja Men går nok ikke til innkjøp av det heller med mindre det blir noe problem med pysj, sokker og dyne
Fru F Skrevet 15. august 2010 #10 Skrevet 15. august 2010 Tja..her i huset har det vært helt nødvendig en periode for at den lille (ikke helt nyfødt da) skulle finne roen og ikke vekke seg selv med å ligge så urolig. Binder ikke fast ungen, men posen. Jeg har sydd bånd i sidene på sånn pysj m pose istedet for føtter, som jeg fester under madrassen. Ungen kan jo bevege seg mye, men ikke rulle rundt o.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå