Gå til innhold

Store endringer i kroppen - 3 uker igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg blitt litt bekymret, samtidig som jeg har et håp om at disse nye signalene betyr at ting er på gang.

Jeg har begynt å få store smerter i nedre mageregion og i korsryggen, og det er spesielt ille hvis jeg har sittet lenge. Jeg har testet bevegelighet i beina, og har ikke mistanke om bekkenløsning. Det jeg derimot har mistanke om er at det er en modningsprosess på gang.

Jeg har gått to ganger på modningsakkupunktur. Etter første gang merket jeg overhodet ingenting. Etter sist gang (torsdag) merket jeg først at forstoppelsen var bedret (jeg har bæsja hver dag siden! jippi!!). Jeg har ikke tissa på natta på to netter... (Er det et tegn på noe...?) Også i dag kom smertene i bekkenet. Akkurat når jeg reiser meg er det så vondt at jeg sliter med å gå, men etter litt bevegelse og vugging går det verste over. Jeg kjenner ikke noe når jeg sitter, men det føles kjempetungt å stå og gå, spesielt etter jeg har sittet rolig lenge.

Tidligere i dag var trusa mi veldig våt. Det var ikke slim, men jeg kan heller ikke helt se for meg at det var forstervann. Det var ikke store mengder og det var helt farge- og luktløst. Jeg har gått med bind i dag, for sikkerhets skyld, men det har ikke kommet noe særlig mer.

Burde jeg ringe på sykehuset og snakke med ei jordmor om dette, eller betyr det bare at modningsprosessen er i gang? Er dette vanlige symptomer siste tre uker? Jeg skal på ekstra ultralyd på tirsdag (JM klarte ikke kjenne om hodet lå opp eller ned), så foreløpig tenker jeg å vente til da med å snakke med fagfolk.... Er det lenge å vente med mine sympomer?

Tusen takk hvis noen kan dele erfaringer med meg! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Angående det förste du skriver om, så har jeg det på samme måte, og har hatt det i over en uke i alle fall. Er 37 uker på tirsdag. Så jeg tror kanskje det har mer med at kroppen begynner å bli sliten, kiloene tar på ;-) Det er skikkelig plagsomt og kan gjöre så sinnsykt vondt, men jeg tror dessverre ikke det har noe med modningen å gjöre?

Ellers tror jeg at jeg ville ringt og spurt på föden, kanskje du lekker fostervann?

Skrevet

Takk for svar! jeg har sett andre her også sliter med murring i ryggen og vondt bekken lenge før det er 3 uker igjen, så det er kanskje vanlig? Jeg har bare ikke hørt om det før og har ikke hatt disse plagene før nå.

Venninna mi lakk fostervann siste uka av sitt svangerskap, men hun sa hun måtte fylle flere bind til de var søkkvåte før de var villige til å ta henne inn for sjekk. Men da ble hun også satt igang tilslutt da. Men jeg tenker at jeg skal vente iallfall til mandag, kanskje til UL på tirsdag med å ta opp det med fostervannet, for det var såppas lite og har ikke kommet igjen.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Okei, lykke til i alle fall! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...