Gå til innhold

Her er min fødselshistorie! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte Mandag, dagen etter termin, med blødninger og slim.. Natt til Tirsdag begynte jeg med maserier.. Uff, var ikke noe kjekt.. Var på kk Tirsdag, Onsdag og Torsdag.. Trodde jeg skulle omkomme av smerter.. Sov ikke, kunne ikke sitte, ligge, gikk bare fram og tilbake å gråt av smerter.. Var ihjel sliten! Tirsdag og Onsdag hadde jeg en halv cm åpning, Torsdag 2 cm, Fredag 3 cm..

Natt til Fredag gikk jeg fram og tilbake hjemme i smerter som vanlig, og plutselig rant det litt nedover bena mine.. Hmm.. Gikk et par timer, og det rant enda mer.. Deretter rant det jevnt og trutt vann fram til jeg kom på kk.. Var på kk ca 9.30, ble sjekket og hadde 3 cm.. Da tenkte jeg HELVETE, nå blir jeg sendt hjem igjen, åneeeeeeeeei.. Riene mine ble aldri regelmessige.. Og jeg hadde fått beskjed hver eneste dag at de ikke gjorde noe før de var regelmessige.. Jeg så for meg at jeg måtte trygle og be om hjelp, og prøvde desperat å finne måter å få de til å forstå at riene mine ikke kom til å bli regelmessige..

Takk guuuuud, for jordmoren jeg møtte den morgenen! Hun ville absolutt ikke sende meg hjem, og hun valgte å tro meg da jeg sa at riene ikke kom til å bli noe bedre.. Det ble de ikke heller.. De var helt løyen! Jeg fikk fødestue, prekestol, saltvannspapler ( aaaau, klarte bare to, men de funket! ), jordmor sa jeg burde ta epidural for jeg var for sliten til å komme meg gjennom fødselen, jeg måtte hvile.. Så jeg tok den, åh herre så deilig det var!!! Den hjalp veldig på smertene, men, i arret på livmoren min etter forrige keisersnitt, satt det en smerte som epiduralen IKKE tok.. Den smerten som hadde plaget livet av meg i tre dager! En forferdelig smerte! Den måtte jeg bare leve med gjennom fødselen..

Husker ikke hvor mange pressrier som måtte til før han var ute, men tipper rundt 5-6 stykker! De var helt imponert over pressingen min.. Jeg har visst en utrolig lungekapasitet! Tihi. Presset så jeg var blå og så stjerner! :-P Babyen hadde navlestrengen rundt halsen og var blå da han kom ut, men de fikk hyl i han fort og alt ble bra! :-) Måtte bare sy noen få pyntesting, og alt var ok! :-)

Gullet mitt var 3920 gram og 54 cm! :-) Var inne på kk 9.30, og han var ute klokken 17.15, 5 dager over termin! :-)

Håper dere som går å venter får kjempe fine fødsler!! Masse lykke til! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere :-) Men lurer på hva saltvannspapler er? Hva er det godt for?

Skrevet

Gratulerer så mye!!!

Dette hørtes utrolig slitsomt ut! Men godt det gikk bra til slutt. Så flink du var! =)

Kos deg med lillegull.

Skrevet

Andre former for smertelindring

Disse metodene er uten kjente komplikasjoner eller bivirkninger, men er uegnede ved langvarige og sterke smerter:

Steriltvannspapler eller saltvannspapler

Dette er en teknikk som kan virke smertelindrende mot lave ryggsmerter i fødselens åpningsfase. Det sprøytes en liten mengde sterilt vann (ev. saltvann) like under huden fire plasser på ryggen, dette er tenkt å stimulere kroppens produksjon av smertelindrende stoffer (endorfiner).

Skrevet

Gratulerer masse!

Skrevet

Dette hørtes langvarig og slitsomt ut! Bra jobba Knøtte, og gratulerer så masse med lille gutten din! :)

Skrevet

Gratulere så masse:)

Skrevet

Tusen takk!! :-) Var vel verdt det!! :-)

Saltvannspapler svir veldig å få, men på meg funket det som bare det.. Smertene i korsryggen forsvant!! I hvertfall helt til epiduralen overtok! :-)

Så det kan være verdt å prøve det om man har smerter nede i ryggen under fødselen! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...