Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Måtte avbryte forsøke pga to folikler på 12mm. Utrolig irriterende, for ettersom jeg har regelmessig syklus mente jeg at jeg skulle gjort forsøk i naturlig syklus, men alt gikk litt fort da jeg fikk mensen, så det ble til at jeg startet med Progynova 3 tabl. til dagen. Nå har jeg fått beskjed om å fortsette med Progynova til dag 15, da skal jeg ta Provera i 10 dgr for å beholde en slags syklus. Planen er at jeg skal få mens når jeg slutter med de pillene. Håper bare at det ikke lager krøll i systemet for meg og at syklusen blir tullete heretter!

Hvilke erfaringer har dere andre som har opplevd å måtte avbryte fryseforsøk pga folikkelmodning? Sluttet dere tvert med medisiner, eller ble dere satt på videre medisinering som meg? Når fikk dere mens?

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har opplevd å måtte avbryte forsøk pga folikler, tok da to progynova daglig. Sluttet med Progynova med det samme, og fikk starte opp igjen på neste mens, da med tre Progynova daglig, som de nå har oppjustert til i behandlingen på klinikken jeg tilhørte, Riksen.

Fikk mens som normalt da jeg sluttet med Progynova.

Har ingen erfaring med det å måtte fortsette med tabl, dessverre.

Jeg måtte avbryte 3 ganger før sommern. Sluttet på medisiner med en gang, fikk mens litt forslkelig. Første gang kom den vel på dag 36 eller no. De to siste gangene kom den litt før. Har som regel 28 dager syklus, ikke noe mer hvertfall.

Lykke til videre!

Avbrøt du pga folikler? Hvor mye Progynova tok du? Hva er din plan videre nå da? Sorry masse spørsmål, men føler bare at jeg står serkere i dette "gamet" her jo mer jeg lærer av andres historier og erfaringer, Har du prøvd naturlig syklus? Jeg skal sannsynligvis prøve det neste gang. Har såå lyst til å komme i gang igjen!

Lykke til du også:-)

Annonse

hei.

Jeg ble litt nysgjerrig og bekymret når jeg leste om avbrutte fryseforsøk. Forferdelig nedtur å måtte avbryte når man er så klar for å komme i gang. Jeg går nå på 3 progynova daglig og skal til denne uka for å se åssen det ligger ann til fryseforsøk. Er det mange som må avbryte?? Er det noe jeg absolutt ikke vil, så er det jo å avbryte :/

Så føler med deg Mia82

Tror ikke det er mange som må avbryte pga folikler. Jeg tror jeg har en sterk hormonproduksjon selv... Følte liksom på meg at eggstokkene jobbet intenst mens jeg gikk på Progynovaen. Kjipt å måtte avbryte ja, for skulle egentlig gått i gang i juni, men så ble det for sent, og klinikken skulle ha sommerstengt... Så nå venter jeg kanskje litt syklustull også, men håper det ordner seg i løpet av høsten. Ønsket om ny baby blir større for hver dag:-)

Lykke til!:-) Satser på at du er lykkelig gravid neste mnd på denne tiden:-)

Første gang gikk jeg på 2 Progynova, de 2 andre gangene gikk jeg på 3. De snakket om å sette inn i naturlig syklus hvis det skjedde igjen.

Nå har vi ikke flere egg på frys, 3 klarte ikke tining og 3 festet seg ikke. Så nå blir det nytt IVF i november.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...