Gjest Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 Kor tidleg vil ein graviditet slå ut med blodprøve? Dette har eg lenge lurt på, av rein nyskjerrigheit;)
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 I forhold til assistert befruktning, tar de jo blodprøver 12 dager etter innsetting av egg (dvs 14 dager etter "eggløsningen") Da får man vite om man er gravid eller ikke på blodprøven.
Kanskje snart <3 86 Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 Jeg har vært å målt HCG en gang da testene lurte meg (DUMME SKYGGESTREKER!!), mulig at jeg hadde en kjemisk graviditet. Fikk litt informasjon om det da. Det kommer helt ann på når egget har festet seg etter eggløsningen og begynt å produsere HCG. Det er jo noen som tester positivt før IKM og andre lenge etter IKM. HCG verdier under 5 i blodet regnes som negativt, altså ikke gravid. De fleste graviditetstestene i dag slår ut på 20 (et eller annet) HCG i urin. HCG kommer først i blodet før det når urinen, så i teorien kan HCG påvises i blodet litt før enn i urinen. Jeg hadde nok ventet til etter IKM for å ta blodprøve hvis det ikke var noen spesiell grunn. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå