Gå til innhold

Må dele opp maten til 2 åringen enda...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 2 år. Hun har aldri vært noen storspiser og det har endt opp med at vi ofte gir henne mat. Vi deler fortsatt brødskiva hennes i småbiter...Når hun får halvbrødskive blir det bare til at hun tar et par biter av den og legger den i fra seg... Noen tips??

(Har ikke noe problem med å få i seg mat; spiser store biter og har aldri likt moset mat).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spør alltid datteren vår hvordan hun vil ha skiva. Hun vil ofte ha den delt kun i 2 eller 4, men så vil hun likevel ha noe av det mer delt opp.

Sender med biter i barnehagen. Ser ikke problemet. Det går seg til etterhvert har jeg tenkt.

Skrevet

Eg ser heller ikkje problemet. Før eller seinare finn ho sikkert ut at det er barnsleg med småbitar, men fram til dess - viss ho et meir når det er delt opp - så kvifor ikkje?

Jenta vår blir 3 i november pleier og det er først dei par siste mnd at vi har gitt ho halve skjever. Ho et framleis meir om vi deler i "fuglebitar", og det gjeld for så vidt broren på nesten 5 år og.

Det har vel noko med å gjere at det kanskje ser bedre og meir "overkommeleg" ut når maten er i småbitar, eg skjønar det godt eg (pleier ofte å dele skjevene mine i 4 - med forskjellig pålegg på kvar bit - i staden for å dele i 2 eller ikkje dele i det heile tatt; det ser mykje meir fristande ut på den måten) :o)

Skrevet

Det gjekk visst litt i surr over her (merkar at det er leggetid), det er ein "pleier" for mykje i andre avsnitt der :o)

Skrevet

Har det samme "problemet" her... spiser mer hvis han får det i biter.. helt klart.. En halvskive blir bare tatt noen få biter av.. Jeg tenker at det går seg til etterhvert.. og i bhg spiser han halvskiver.

Skrevet

Takk for svar :-) Skal prøve å ikke stresse med det og satse på at det ordner seg etterhvert :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...