Anonym bruker Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 Jenta mi er 2 år. Hun har aldri vært noen storspiser og det har endt opp med at vi ofte gir henne mat. Vi deler fortsatt brødskiva hennes i småbiter...Når hun får halvbrødskive blir det bare til at hun tar et par biter av den og legger den i fra seg... Noen tips?? (Har ikke noe problem med å få i seg mat; spiser store biter og har aldri likt moset mat).
lille sprelle Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 Vi spør alltid datteren vår hvordan hun vil ha skiva. Hun vil ofte ha den delt kun i 2 eller 4, men så vil hun likevel ha noe av det mer delt opp. Sender med biter i barnehagen. Ser ikke problemet. Det går seg til etterhvert har jeg tenkt.
Ranveig R Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 Eg ser heller ikkje problemet. Før eller seinare finn ho sikkert ut at det er barnsleg med småbitar, men fram til dess - viss ho et meir når det er delt opp - så kvifor ikkje? Jenta vår blir 3 i november pleier og det er først dei par siste mnd at vi har gitt ho halve skjever. Ho et framleis meir om vi deler i "fuglebitar", og det gjeld for så vidt broren på nesten 5 år og. Det har vel noko med å gjere at det kanskje ser bedre og meir "overkommeleg" ut når maten er i småbitar, eg skjønar det godt eg (pleier ofte å dele skjevene mine i 4 - med forskjellig pålegg på kvar bit - i staden for å dele i 2 eller ikkje dele i det heile tatt; det ser mykje meir fristande ut på den måten) )
Ranveig R Skrevet 14. august 2010 #4 Skrevet 14. august 2010 Det gjekk visst litt i surr over her (merkar at det er leggetid), det er ein "pleier" for mykje i andre avsnitt der )
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #5 Skrevet 15. august 2010 Har det samme "problemet" her... spiser mer hvis han får det i biter.. helt klart.. En halvskive blir bare tatt noen få biter av.. Jeg tenker at det går seg til etterhvert.. og i bhg spiser han halvskiver.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2010 #6 Skrevet 15. august 2010 Takk for svar :-) Skal prøve å ikke stresse med det og satse på at det ordner seg etterhvert :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå