Gå til innhold

Da har jeg endelig født :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

12 august var jeg hos jordmor og ble strippet for 4 gang, 7 dager over termin. Hadde da 3-4 cm åpning og var helt moden og avflatet. Var så lei av at det aldri skjedde noe så jeg bestemte meg for å prøve igangsettings akupunktur selv om det ikke var garantert virkning. Gikk til akupunktur samme kveld og merket ingenting før fredag (den 13) morgen i 9 tiden. Da begynte jeg og få rier. De varte mellom 40 og 60 sekunder og kom ganske tett. Vi gjorde oss klar og reiste til KK ca kl 11.

Jeg prøvde å gå og stå så mye som mulig for å få hjelp av tyngdekraften med åpningen. Det gikk ikke lang tid før riene var jævlige og jeg ba om å få epidural. Det fikk jeg altså ikke for jeg hadde da 7 cm åpning. Jeg fikk akupunktur, men syns ikke det hjalp i det hele tatt. Riene kom tettere og tettere og i en periode var den ene så vidt ferdig før neste kom.

Når jeg hadde 9 cm åpning fikk jeg trykketrang for vannet hadde ikke gått ennå og en vannblære stod og presset på. Prøvde å holde igjen og ikke trykke, men det var lettere sagt enn gjort. Vannet gikk plutselig og da begynte det å skje ting. Jordmor undersøkte og ga klarsignal til å presse på de kommende riene. Etter 4-5 pressrier var vidunderet vårt ute :o).. En liten "stor" jente på 4160 gram og 52 cm, 38 cm rundt hode :)..

Samboeren min var hos meg hvert sekund av hele fødselen og en fantastisk god støttespiller. Jeg hadde også en utrolig koselig og flink jordmor så alt i alt var det en fin fødsel, selv om det var jævlig når det stod på :P. Absolutt verdt hver eneste smerte når jeg fikk jenten vårsom har fått navnet Isabell i armene :o)..

Nå koser vi oss hjemme og skal trene oss på amme mysteriet :o).. Tusen takk for meg og masse lykke til til dere som venter på gullene deres :o)!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med den store jenta!

Er dere hjemme allerede?

Skrevet

Ååååå. Gratulerer så masse med ei velskapt prinsesse:=)

Kos dere masse nå:=)

Skrevet

Gratulerer med baby:)

Og lykke til med ammingen, blir å gå seg til etterhvert!

Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Gratulerer så mye med ei lita tulle :D Beste ønsker til dere...

Skrevet

Hørtes ut som en flott fødsel, selv med smertene :) Gratulerer så mye med lille prinsessen og kos dere masse i tiden fremover :)

Skrevet

Gratulerer kjempemasse med liten tulle.

Skrevet

Gratulerer så masse med vidunderet!! For en flott fødsel. Lykke til! Dette blir så bra:)

Skrevet

Gratulerer så masse med jenta di! Lykke til hjemme med ammingen. Håper dere får det til, og klarer å kose dere masse! :)

Skrevet

Gratulere me jenta:)

Skrevet

Tusen takk alle sammen :o).. vi kom hjem dagen etter at hun ble født og nå koser vi oss masse med lille prinsessen <3. Ammingen går helt greit nå (litt såre pupper), men det går :o).

Masse lykke til til dere også =D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...