Lykkeliten 2 Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 12 august var jeg hos jordmor og ble strippet for 4 gang, 7 dager over termin. Hadde da 3-4 cm åpning og var helt moden og avflatet. Var så lei av at det aldri skjedde noe så jeg bestemte meg for å prøve igangsettings akupunktur selv om det ikke var garantert virkning. Gikk til akupunktur samme kveld og merket ingenting før fredag (den 13) morgen i 9 tiden. Da begynte jeg og få rier. De varte mellom 40 og 60 sekunder og kom ganske tett. Vi gjorde oss klar og reiste til KK ca kl 11. Jeg prøvde å gå og stå så mye som mulig for å få hjelp av tyngdekraften med åpningen. Det gikk ikke lang tid før riene var jævlige og jeg ba om å få epidural. Det fikk jeg altså ikke for jeg hadde da 7 cm åpning. Jeg fikk akupunktur, men syns ikke det hjalp i det hele tatt. Riene kom tettere og tettere og i en periode var den ene så vidt ferdig før neste kom. Når jeg hadde 9 cm åpning fikk jeg trykketrang for vannet hadde ikke gått ennå og en vannblære stod og presset på. Prøvde å holde igjen og ikke trykke, men det var lettere sagt enn gjort. Vannet gikk plutselig og da begynte det å skje ting. Jordmor undersøkte og ga klarsignal til å presse på de kommende riene. Etter 4-5 pressrier var vidunderet vårt ute ).. En liten "stor" jente på 4160 gram og 52 cm, 38 cm rundt hode .. Samboeren min var hos meg hvert sekund av hele fødselen og en fantastisk god støttespiller. Jeg hadde også en utrolig koselig og flink jordmor så alt i alt var det en fin fødsel, selv om det var jævlig når det stod på . Absolutt verdt hver eneste smerte når jeg fikk jenten vårsom har fått navnet Isabell i armene ).. Nå koser vi oss hjemme og skal trene oss på amme mysteriet ).. Tusen takk for meg og masse lykke til til dere som venter på gullene deres )!!
3 søte jenter♥ Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 Gratulerer med den store jenta! Er dere hjemme allerede?
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 Ååååå. Gratulerer så masse med ei velskapt prinsesse:=) Kos dere masse nå:=)
Voyeur Skrevet 14. august 2010 #4 Skrevet 14. august 2010 Gratulerer med baby:) Og lykke til med ammingen, blir å gå seg til etterhvert!
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 14. august 2010 #5 Skrevet 14. august 2010 Gratulerer så mye med ei lita tulle Beste ønsker til dere...
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 14. august 2010 #6 Skrevet 14. august 2010 Hørtes ut som en flott fødsel, selv med smertene Gratulerer så mye med lille prinsessen og kos dere masse i tiden fremover
2 boys & now pink Skrevet 14. august 2010 #7 Skrevet 14. august 2010 Gratulerer kjempemasse med liten tulle.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 14. august 2010 #8 Skrevet 14. august 2010 Gratulerer så masse med vidunderet!! For en flott fødsel. Lykke til! Dette blir så bra:)
MissVaiper Skrevet 15. august 2010 #9 Skrevet 15. august 2010 Gratulerer så masse med jenta di! Lykke til hjemme med ammingen. Håper dere får det til, og klarer å kose dere masse!
Lykkeliten 2 Skrevet 16. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 16. august 2010 Tusen takk alle sammen ).. vi kom hjem dagen etter at hun ble født og nå koser vi oss masse med lille prinsessen <3. Ammingen går helt greit nå (litt såre pupper), men det går ). Masse lykke til til dere også =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå