Gå til innhold

Prøver igjen her inne:) ang kluter ol:) Tusen takk igjen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et innlegg her tidligere idag og sier bare Tusen takk for kjempe mange bra svar! Det hjalp utrolig mye!

Men lurer på litt til:).

Planene er:

Da blir alle håndklerne til stellematten og de klutene i håndkle stoff til under rumpen ved bleieskift, så slipper vi kanskje å vaske hele det store håndkle hver gang vi skifter:).

Og de hvite med farget kant rundt i gas(?) fra princess blir vask til ansikt og itillegg til babyen utenom bleie skift.

De små frotteklutene i div farger og mønster fra princess til rumpe vask eller mesoften:): Litt både og kanskje:).

Men et spm til.,

Hva skal jeg bruke til å tørke babyen med etter bad ol?

Og hvilke kluter skal jeg bruke til gulpekluter og til under hode på babyen i vogna, senga?

Noen som har spesifikke ting jeg kan jakte på i butikken?

Vi har ikke ikea eller sparkjøp her.. Men har princess og kid hvertfall:).

Hadde vært kjempe topp med flere tips!

Tusen hjertelig takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker de klutene (ganske store) man får kjøpt på rema som gulpekluter og av og til i badebaljen. Av og til de myke vaskeklutene. Til vask etter at hun har bæsjet bruker jeg som oftest å vaske henne i vasken (på badet) for å unngå å gnikke den sarte babyhuden så mye. Hadde kjøpt mesoft kompresser, men bruker de lite.

Skrevet

Vi elsker mesofter her i huset, og bruker de til bleieskift.. Så bruker vi det som heter flanellsbleier til under hodet og store gulpekluter. Gasskluter er også gode som gulpekluter da de trekker til seg mye fuktighet, hos meg legger jeg det under hodet ved amming da her i huset er det mye søl.. Så har jeg en flanellsbleie på skuldere.. mine kjøpte jeg på spar kjøp, og så fikk jeg mange fra da jeg var liten.. etter bad tørker jeg babyene med håndklær.. bruker gjerne en gasklut til å tørke i foldene om håndkleet er litt hardt.. hos oss funker dette supert, men du finner selv ut av hva som funker hos dere etter hvert =)

Skrevet

Til gulpekluter brukte jeg både de fra KId og de fra NAme-it. Fine kluter med mønster hos begge. Under hodet kjøpte jeg flannelskluter på Princess.

Etter et bad tørker jeg med vanlig håndkle, klapper han tør.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg tørker bare med vanlige håndkler etter bad. Vi fikk et par håndkler fra Princess i gave. De er firkanta med liten hette i hjørnet (stjernemønster). De var så utrolig gode og myke, så da kjøpte jeg et par til, så har han egne badehåndkler. De har faktisk holdt seg myke etter vask også!

Jeg bruker store gasskluter som gulpekluter. Sånne får du 4stk for 10kr eller noe på Kid og Princess. Er ment som kjøkkenkluter. Jeg bruker dem når jeg ammer. Mye søl her også! :) Gassklutene (som er ment til barn) fra Princess er for små til dette.

Jeg legger flanellkluter fra Princess under hodet. De er gode og myke.

Jeg ble tipset om denne linken da jeg gikk gravid:

http://www.ammetaka.no/Baby/utstyrslista/shoppinlistautskrift.php

Gjest eelis+kian
Skrevet

Oioi. Slapp av, pust!

Jeg brukte vanlige håndduker til å tørke babyen med etter bad. Jeg ser liksom ikke helt poenget med å gjøre noe spesielt ut av det. Jeg brukte vanlige gaskluter fra Princess til gulpekluter. De samme klutene brukte jeg under hodet i senga og vogna, og til å tørke ansikt/hender ved behov. Jeg gadd ikke å gjøre et stort nummer ut av det. Ta deg en tur på Princess og kjøp det som virker fornuftig, det kommer du langt med.

Skrevet

Bruker gasklutene fra Rema 1000 som gulpekluter (kjempe gode og bruke)

På stellebordet bruker jeg håndkler (i den str en tørker hår med som jeg kaller de)

De kan brukes 4 ganger før de må vaskes (bretter de bare hvis kommer noe på de etter bleie skift)

"Kattevask" om kvelden og morra`n bruker jeg små kluter fra princess (de som var på tilbud i 4pakk)

Skrevet

Kjenner meg igjen i at man gjør seg så mange tanker før babyen kommer:) Men som ei over skriver, så er det ikke så mye hokus pokus og man trenger ikke all verdens forskjellige kluter.

Jeg tørker også med vanlige håndklær (og føner ham, han elsker lyden og varmen, og blir da helt tørr i alle hudfolder). Og til gulpekluter/kluter til å ha under hodet/legge på stellebordet bruker jeg flanellskluter og gulpekluter fra princess og sånn 10-pack med gulpekluter fra Name It. Hadde liksom kjøpt til hvert sitt bruk, men jeg bruker alle til alt. Har også de fra Rema, men synes de er små, så de bruker jeg ikke så mye. Alt blir slengt i kokvask i maskina, så da er jeg ikke så nøye på at de samme klutene brukes til alt. Hadde jeg visst at jeg kom til å bruke alle til samme bruk hadde jeg bare kjøpt ca. fire pakker med de 10-packene fra Name It.

Kjekt med MASSE kluter da, så slipper man å vaske hver dag, for det går mange av dem her iallefall!

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...