Gå til innhold

Så nervøs... Går dette bra?

MBSS

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde en MA i mars og er nå gravid igjen.

Jeg var inne på sykehuset og fikk konstatert det 11+2 og fosteret var 9+5.

Etter meget dårlig oppfølging på sykehuset ble jeg dessverre sendt hjem for cytotek behandling, noe som endte opp med å bli en helt grusom opplevelse. Uten noen god forklaring på hva som skulle/kunne skje og uten andre valgmuligheter, lå jeg en hel natt med enorme smerter og blødde som en gris. Smertestillende kastet jeg bare opp...

Min samboer ringte ved et tidspunkt til sykehuset for hjelp og det eneste de kunne bidra med var at han kunne kjøpe stikkpiller på apoteket.... (vaktapoteket som da befinner seg 40min kjøretur unna) Ikke akkurat aktuelt å forlate meg på baderomsgulvet....

I ettertid fikk jeg forklart at man normalt ikke får gjøre dette hjemme når man er over 9 uker og at man også før dette får velge om man skal gjøre det hjemme eller på sykehuset.. I tillegg fant jeg ut i seneste laget at jeg er rhesus negativ og at jeg skulle fått en sprøyte innen 72 timer eller hva det var. Sykehuset klarte ikke å gi den beskjeden tidsnok slik at jeg fikk sprøyten for sent, nå viser det seg at jeg har antistoffer i blodet. Er redd for at dette skal føre til problemer.

Alt dette gjør at jeg nå er veldig nervøs for hvordan det skal ende denne gangen. Jeg er nå kommet lengre, 14+4, men klarer ikke helt å tro på at det er liv inni der.. Har etter mye om og men fått en tidligere ultralyd til uka. Gleder meg, men gruer meg veldig. Så redd for å få trist svar...

Har dessverre fått et dårlig inntrykk av helsevesenet gjennom alt dette, synes at de (jeg har vært i kontakt med) har gitt alt for dårlig tilbakemelding og informasjon. Føler meg alene i dette som er så nytt for meg...

Fortsetter under...

Huff, så fælt! Synes du fikk veldig dårlig info og behandling. Jeg hadde SA i Uke 7, men trengte ikke å ta piller eller utskrapning. Selv om jeg kanskje ikke trengte så mye info, så følte jeg meg ganske alene og at jeg ikke fikk vite så mye om hva som hadde skjedd og hvordan det kom til å bli framover. Det er vel så normalt og selvfølgelig for sykepleiere at de tror alle som kommer vet det samme som dem... Har hørt om mange som har fått veldig bra behandling også, så det er vel forskjellig fra person til person, og sykehus...

Lykke til på ultralyd!

• 2 uker senere...

kjenner meg igjenn i denne oplevelsen. var slik ved min første også. jeg mistet i uke 9 og de tvang meg hjem. hele greia var veldig traumatisk for meg. så da jeg ved andre graviditet mistet i uke10, forlanget jeg en utskrapning. de var veldig motvillig til å gjøre det. ville sende meg hjem igjen med den pilla. grøss og gru hvordan de behandler oss

Offameg, så grusomt å lese om :( Stakkars dere begge to!!! Jeg har hatt to MAèr, en i uke 11 og en i uke 6, og begge gangene fikk jeg velge mellom pilla og utskrapning. Valget var ikke akkurat vanskelig! Man må stå litt på krava selv også - men det er jamme ikke bare lett i en slik situasjon. De jobber i et service-yrke, men det skulle man jammen ikke tro bestandig.

Håper det går bedre med dere begge ;)

• 2 uker senere...

Synd å høre om dårlig behandling. Men det er nok dessverre noe sykehusene tar seg av daglig. Men det burde ikke være grunn nok til å ikke ta hver enkelt person alvorlig. Jeg har selv mistet to ganger, men føler jeg har fått god behandling. Har blitt fulgt opp på fertilitetssenteret på Aleris og er kjempefornøyd med de. På Ahus fikk jeg velge mellom utskraping og piller. Jeg valgte piller fordi det er en liten risiko for å bli steril ved utskraping. Og siden jeg ikke har barn fra før ville jeg ikke ta den sjansen.

Jeg føler med alle som opplever dette. Det er tøft. Nå er jeg gravid igjen :) 5+2 i dag, og er fryktelig nervøs for at det skal gå galt igjen. Har fått pregnyl støttebehandling nå, så håper det hjelper! Noen som har erfaring med det?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...