Nynte Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 I uka som var så har lillemann begynt å drikke opp alle flaskene sine på 165 ml, 6 ganger i døgnet. Så nå har vi økt økt mengden til 200 ml pr flaske de siste dagene. Hadde et håp om at han ikke trengte det måltidet om natta lengre, men det gjør han visst fortsatt. Så nå er han oppe i nesten 1200 ml i døgnet. Dette er vel ikke helt bra? Og han skal vel ikke begynne med velling/grøt før han er 4 mnd og det er jo en stund til? Får kanskje ringe å høre med HS på mandag...
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 Akkurat det samme gjorde mini! Han var oppe i 1,6liter mme i døgnet! På 3 mnd kontrollen fikk jeg beskjed at HS at jeg kunne starte med grøt:) Vi begynte forsiktig og når han var nesten 4 mnd var vi opp i 2 fulle porsjoner om dagen:) Tror du kan starte litt forsiktig snart,men ha litt svisker eller malt tilgjengelig for de kan bli hard/treg i magen! Bedre for de å starte litt tidlig med grøt enn at de drikker for mye mme. Masse lykke til!
Nynte Skrevet 14. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2010 Takk for svar! Kanskje vi skal prøve å begynne forsiktig med litt velling når han er 3 mnd. Er bare redd for at det blir for hardt for magen hans. Vi har hatt litt problemer med magen hans frem til nå, men det ser nå ut som det er så og si borte..
Sweet Amber Skrevet 14. august 2010 #4 Skrevet 14. august 2010 Vet ikke hvordan det er det du bor, men her er det fryktelig varmt for tiden. Kanskje babyen er tørst? Jeg ville tilbydt litt vann og sett om babyen var fornøyd med det. (min er det noenganger, når hun er "sulten" og det er kort tid siden forrige måltid) Ellers er et par uker på noe mer enn 1 liter i døgnet ingen krise:)
Hanna30 Skrevet 14. august 2010 #5 Skrevet 14. august 2010 Samme problem her, og min er bare 7 uker! Hva gjør man da? Blir jo ganske lenge til han kan begynne med velling/grøt når han er så liten..
Nynte Skrevet 14. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2010 Ja, det er veldig varmt her om dagen, men har får fortsatt bare mat 3. hver time på dagen, og spør ikke etter mat før det. Men han har faktisk vært sutrete i dag, og det kan faktisk være pga varmen. Så skal tenke på det neste gang og prøve med litt vann når han er sånn. Har ikke tenkt på det før nå.. Kanskje vi får en litt blidere gutt, han er så sutrete om dagen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå