Hanna30 Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 Hvordan treffer man folk man kan være i barselgruppe med? Er det helsestasjonen som skal ordne med det? Gutten min er sju uker og har ennå ikke hørt noe om barselgruppe. Er det noe jeg må ordne med selv?
Løvinna30 Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 her jeg bor er tilbyr de mødregruppe da barna er 3 mnd.. på 3 mndkontrollen... men jeg kunne tenkt meg barselgruppe litt før, lenge å vente i 3 mnd syns jeg.. Man kan jo ordne det selv, her på dib... :-) Hvor bor du?
Gjest JuniGull2010 Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 På den helsestasjonen jeg tilhører, så ordner de første treffet. Pga ferietider, så blir første treffet nå i august på 2mnd kontrollen. Resten av kontrollene vil være gruppetimer og etter første treff blir det opp til oss selv hvor aktive vi vil være utenom dette.
Gjest Kira06 Skrevet 14. august 2010 #4 Skrevet 14. august 2010 Det skal være helsestasjonen som inviterer til barseltreff ja. Men det kan ta litt tid, både pga ferie og hvis det er få i området som har fått barn samtidig som deg. Så de venter gjerne med å sende ut invitasjon før de har fått sammen en gruppe. Hos oss hadde vi første treffet da frøkna var omkring 11 uker gammel, og de tre første gangene ble det holdt på helsestasjonen. Så er det opp til dere om dere ønsker å treffes igjen senere.
Hanna30 Skrevet 14. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. august 2010 Ok, da har de vel bare ikke kommet så langt på helsestasjonen. Jeg bor i Trondheim!
Tyren78-09+12 Skrevet 14. august 2010 #6 Skrevet 14. august 2010 Jeg bor også i Trondheim og det var helsestasjonen som ordet barselgruppe. Tror vi hadde første treff etter 6 ukerskontrollen. Første treff var på helsestasjonen, resten måtte vi ordne selv. Fungerte veldig bra med gruppa mi, vi har møttes omtrent hver uke. Men alle begynte i jobb rundt 1.mai, så har ikke møttes etter det da. Men veldig koselig
Hanna30 Skrevet 14. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. august 2010 Hm, fikk dere invitasjon på seksukerskontrollen da? Har vært på seksukerskontroll, men de sa ingenting om barseltreff. Kanksje jeg bør ringe og høre. Hvilken helsestasjon tilhører du? Charlottenlund her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå