Mor Løvehjerte Skrevet 14. august 2010 #1 Skrevet 14. august 2010 Hmm... litt usiker her, og lurer på om dere har noen tips til størrelser? Vesla (24 mnd.) er vel kanskje 86-87 cm lang (hjemmemålt). Forrige sesong, som varer til april-mai her brukte hun str. 90 i ullbodyer og strømpebukser fra Janus. Mye av det vi har er utslitt eller vasket feil. Nå tenker jeg å bestille nytt på www.Krabaten.no. Blir 100 for stort, tro? Janus er jo som kjent ganske store i størrelsene. Samtidig syns jeg det er så rart å bestille samme størrelsen hun brukte i fjor..
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 hvis du kjøper trøyer og longs, er det jo bare å brette opp, så holder det i alle fall ut sesongen.. vi gjør det. Gutten vår er snart 21/2, bruker 92/98 i vanlige klær, men har kjøpt ullklær i str 3/4 (de er litt små i str igjen..)
Mor Løvehjerte Skrevet 14. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2010 Akkurat.. hmm... leser et som selger Janus at man skal velge den str. som er tettest opp mot barnets egen lengde, da disse klærne er såpass store i str. Jaja, ikke lett å bli klok. Andre synspunkter der ute?
Ranveig R Skrevet 14. august 2010 #4 Skrevet 14. august 2010 Ville gått for 90. Eg har kjøpt "rikelig stort" nok gongar og har funne ut at det er unødvendig å la ungane gå med tøy som er for stort. Uansett så har tøyet blitt utslitt før det har blitt passe... Ulltøy held jo ikkje meir enn 1, maks 2 sesongar om det blir vaska i maskin. Lille fyller 3 i november og str 90 vil truleg vere mest passe i vinter og (93,5 cm høg for ein mnd sidan). Broren på snart 5 (no 110 cm) brukar både bukse og genser i str 100 utan problem no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå