Gå til innhold

Tenner og forkjølelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere, min lille gullunge på snart 6 mnd. har vært forkjølet med snørr og slimete hoste de siste dagene. Nå ser jeg i tillegg at to tenner er på vei opp i underkjeven. Problemet er at han hverken vil spise eller drikke. Spesielt mat som inneholder melk vegrer han imot. Litt saft og fruktmos får jeg i han, men maks tilsvarende 200 ml siste døgn. Igår prøvde jeg (skammer meg..) å true i han litt grøt før natta, men stakkaren fikk hosteanfall og spydde opp igjen hele greia. Allmenntilstanden virker ok, litt slapp er han nok. Men hvor lite næring kan han greie seg med? Vi begynner på tredje døgnet nå. Gode råd? Han har fått både dentinox og paracet for sikkerhetsskyld, men det ser ikke ut til å gjøre noen forskjell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med vann? Får han i seg det?

Skrevet

Nei, han vegrer jeg med en gang jeg kommer med flaske eller kopp. Det lille jeg får i han tar han når han er i halvsøvne og han har lyst til å suge litt. Ettersom det jo blir lite så har jeg heller gitt saft som har bittelitt næring iallefall. Dessuten liker han saft veldig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...