Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på snart 7 mnd vil sjelden ha pupp og tuller bare når jeg prøver å tilby,så tenkte å gå over til bare erstatning. Men har jo sååå fryktelig melkespreng.. Må jeg pumpe ut alt eller hjelper det bare å "lette på trykket"?? Må jo prøve å bi kvitt melka nå som vi skal kutte ut amminga. Noen bra tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

e har akkurat slutta å pumpa, etter å ha fullpumpa i 8 mnd. e fikk noen tabletter me legen for å miste melka(tok ca 3 uker før e ikke har føleslen av at d e melk der lenger)parlodel 2,5 mg heter de. du kan også begynne på vanlige p-piller anbefalte ammehjelpen.(noe som ikke var aktuelt me meg.)de tablettene tok jeg først 1/2 tablett 2 ganger daglig i 1 uke så 1 tablett 2 ganger daglig i 1 uke, så ned til 1 tablett 1 gang daglig.

pumpet meg bare på spreng i ca 15 min og når d begynte å bli lite melk kansje bare 1 gang daglig og så 2.hver dag.tok ca 7 dager før e ikke pumpa meir.

ammehjelpa anbefalte lecithin(kosttilskudd som kjøpes på helsekost.)skulle ta optill 4000mg. det hjelper melka til å koagulere slik at du ikke får tette melkeganger.hjalp me vertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...