★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 som har termin slutten av okt begynnelsen av nov jeg kan holde følge med!) følger jo med dere andre også da men dere skjønner hva jeg mener... spennende å ha noen å følge til målstreken liksom:)og kanksje vi ender opp på kk samtidig om noen i tillegg skulle være fra bergen;) har termin 3 november jeg da..
Voyeur Skrevet 14. august 2010 #2 Skrevet 14. august 2010 Har termin 23 oktober, men skal nok ikke føde på kk:)
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 Jeg har Termin 27 Oktober som du vet. Vi er ganske så mange som har Termin i Oktober i hvertfall.
E_E_K Skrevet 14. august 2010 #7 Skrevet 14. august 2010 Jeg har termin 3 november jeg også!! Men jeg bor i sandefjord da så vi ender nok ikke opp sammen hehehe Det er jo hyggelig å holde følge med noen for det
Jenteflokken Skrevet 14. august 2010 #8 Skrevet 14. august 2010 Har termin 3 November jeg og, bor i Bamble da, så ett stykke unna
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 14. august 2010 #9 Skrevet 14. august 2010 Hei =) Har termin 27.oktober og skal føde på KK Bergen =)
1. gangsmams Skrevet 14. august 2010 #10 Skrevet 14. august 2010 Hei hei! Vi har termin 28 oktober, og skal føde på Ullevål i Oslo. Men vi kan jo følge med på hverandre for det
*shira* Skrevet 14. august 2010 #11 Skrevet 14. august 2010 Hei Har termin 2 nov jeg. Bor i trøndelag, men vil gjerne følge med dere som har termin rundt samme tid som jeg
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 14. august 2010 #12 Skrevet 14. august 2010 Jeg har termin 7. november
ev@drian Skrevet 14. august 2010 #13 Skrevet 14. august 2010 28.okt her, men skal på Sykehuset Østfold
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 14. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 14. august 2010 oi det var jo noen det og noen fra bergen også joh! så kjekt da! vi har jo litt tid å bli "kjent" innpå her enda...ser sånn fram til å komme meg over i uke 30...da føler jeg liksom nedtellingen kan begynne på en måte....for da kaaaan det jo være bare 8 uker igjen for alt det vi vet hihi.... min første kom i uke 37 faktisk så det kan jo skje igjen også...ikke at det er ønskelig men både mammaen min,meg og min første sønn er født i den uken så er litt spent på akkurat det....lenge siden jeg fødte på kk da..over 12 år siden så er nok litt forandret der oppe nå tenker jeg.....håper bare det ike er alt for fullt der oppe på høsten så det er plass til pappaen også.........hvis ikke drar vi hjem med engang vi får lov tror jeg.....men det er noe ett stykke fram i tid enda..men tenker en del på det selv om.... jaja...hvor langt er dere kommet med ting og tang da?
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 14. august 2010 #15 Skrevet 14. august 2010 Det er 7 år (sept) siden jeg fødte på kk. Er faktisk ikke så mye forandring der oppe. Var innlagt til observasjon for 6 uker siden, og tok meg friheten til en liten sightseeing på egenhånd Planen vår er å føde og så dra hjem så snart vi får. Det er sjeldent at far får være der noe utenom besøkstid fikk jeg beskjed om. Men det kommer jo an på om vi kommer på rom med andre. En venninne av meg var alene på 2mannsrom for 8 uker siden, og hennes samboer fikk være der så lenge det ikke kom inn en annen på rommet. "lever i håpet". Kunne tenkt meg en omvisning med info om smertelindring osv. Har tenkt på badekar og epidural. Med forrige fikk jeg ikke noe smertestillende.... Her i hus bestemte vi oss for vogn i dag! JIPPI =) De får den inn på Biteringen neste uke. Så da handler vi bilstol og vogn m/tilbehør. Ellers har jeg i mine kjedelige timer hjemme begynt å vaske det vi har av klær til vesla =) Mest bodyer og strømpebukser + ytterdresser som vi har etter gutten vår. Hvite og beige. Har bare vasket strl 50 og 56. Det i 62 får vente til hun er kommet.. Har vasket 3 laken og 2 sengesett i 65x80 (det vi har). Dunpose og dundyne er også vasket. Kurven hennes på rommet vårt er på plass. Hentet den fra familien min i Oslo så har ikke plass andre steder enn der den skal stå. Svigermor syr pyntekant til den nå, så den er ikke klar til bruk. Oi, nå virker det som vi har kommet ganske langt Gleder oss sånn!!! Hva med deg?
Nat27 Skrevet 15. august 2010 #16 Skrevet 15. august 2010 Jeg har termin 24 oktober og kommer nok til å føde på kk. Ni år siden sist jeg var der.. Veldig spent på hvordan det går denne gangen siden jeg fødte på bare to timer sist, og i tillegg allerede var på¨sykehuset på overtidskontroll (14dgr) når riene plutselig bare startet av seg selv. Dette svangerskapet har langtfra gått like lett som forrige, og jeg går med en liten følelse av at jeg kanskje får før tiden denne gangen. Blir spennende å se hvordan ting skjer denne gangen i forhold til sist. Har fått klar endel småting som stellekommode med litt klær i, vognen er bestemt, skal bare hentes i butikken, og vuggen er straks i hus. Men har mye igjen å gjøre enda. Føler meg nesten litt overveldet over alt som skal ordnes!! Flere som har det slik?? Kanskje mitt "redebyggerinstinkt" har tatt litt overhånd...
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 15. august 2010 Forfatter #17 Skrevet 15. august 2010 her er redebygger instinktet slått inn for lengst..har til og med fått støv på hjernen:S men vognen er kommet i hus,sengen har jeg faktisk redd opp(laken over så det ikke blir støvet) klarte ikke la vær i en kjedelig stund hihi;) stellekommode er på plass med to fulle skuffer klær. bilstol med base og det meste av tilbehør til vogn og div...sånn sett er nokalt i hus her siden vi har kjøpt alt litt sånn pø om pønår det har vært på tilbud som eks sengen fra ikea og bilstolen.... vogn( isblå mountain buggy) kjøpte vi brukt samme med stellekommode... vippestol og vugge skal vi låne:) så tror vi bare har klesvasken igjen og sånne ting som bleier og salver men det kan vi handle på vei hjem fra kk eller noe:) xxxxxxxxxx aalt for at alt går bra...tar ikke noe som en selvfølge...håper på like fin og kjapp fødsel som sist xxxxxx:) hadde vært fint om han ville komme tidlig på morgene så pappa får være der hele dagen og kvelden,,,kanskje vi kan reise hjem da:) *ønske ønske*.....utrolig kjipt at hoteller er stengt:( for det hadde i grunnen vært ok å ha ett par dager der oppe før man drar hjem.... nå bare utsetter jeg klesvasken så lenge som mulig hihi...vet ikke om jeg skrev det lengre opp men første mann kom i uke 37 så tenker som så at til den uken skal vi være ferdig med alt inkl fødebag... men nå syns jeg tiden snegler litt avgårde igjen.... lykkelill: hvilke vogn skal dere kjøpe på biteringen?vi hadde først planer om den lysegrønne mountain buggyen der oppe men fant en fiiin farge på nett til myye billigere peng:) Nat26: handle litt hver uke så komme du i mål uten stress....også blir det ikke så overveldende for deg;) hvilke vogn har du bestilt da?
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 15. august 2010 #18 Skrevet 15. august 2010 Du har jo fått mye klart da =) Snakker om å føde før termin, så kom min forrige i uke 32!!!! Og det er nå 2 uker til jeg er der, men håper vesla holder seg inne lenger enn storebror! Vognen vi skal ha er ABC Cobra. http://biteringen.no/produkter/barnevogner/abc-design/cobra-combiduo/abc-cobra-anthraciteblack Best i test og billig ny-vogn. Prøve-trillet den de har på utstilling og den var super stødig og god. Man kan låse fremhjulet oppe ved håndtaket. Den blir veldig flat sammenlagt og er lett å bære. Jeg tenker også at bleier og kremmer kan man kjøpe på vei fra kk, når man vet kg osv. Man får jo dette på kk =)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 15. august 2010 Forfatter #19 Skrevet 15. august 2010 den hadde jo mange av de samme kvaliteten som mtb...:)eneste som er litt dumt med mtb er at den ikke kan vendes mot meg når sportsdelen taes på...ellers er jeg super fornøyd! kjekk vogn..sikkert trillet oslo-bergen i stuen ila tiden vi har hatt den hehehehe:) uff nei uke 32 er alt for tidlig det må ikke denne babyen finne på! hva som var grunnen da? uke 37 gikk helt greit sist for han var så frisk og opplagt og spiste masse og var faktisk over fødselsvekten sin da vi dro hjem 5 dager etterpå...50gram:) men 32 er vel ikke akkurat like enkelt vil jge tro...selv om det stort sett går fint mde dem da også heldigvis! ja har det meste på stell..bare resten igjen;) jeg har en tendens til å skyve ting foran meg til vanlig men bestemt meg tidlig for at det skal jeg ikke gjøre når det gjelder dette her så glad nå for at vi har fått gjort så mye over en lang periode uten stress pluss for en ganske billig peng:) formen stiger jo ikke akkurat heller så godt å vite at det viktigste er i hus vaffal;)
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 15. august 2010 #20 Skrevet 15. august 2010 Vi så på mtb vognen vi også, men det som stoppet oss var prisen og at en ikke kan ha sportsdelen vendt mot den som triller =) Gleder meg til å få den i hus!! Blir nok Bergen-Oslo trilling her også Uke 37 er jo overkommelig, da er de jo må en måte klar, bare litt mindre som regel.. Hvorfor storebror kom i uke 32 er enda et mysterium. De tok all slags prøver, men fant ikke ut av noe. Slimproppen gikk i uke 31 og frem til uke 32 var jeg inn og ut med blødninger osv.. De stoppet fødselen med drypp, men døgnet etter ville han ut og da ville de ikke gi meg riestopp. Han kom frisk og fin 1880g og 42cm. Vi lå på sykehuset i 3 uker. Alt gikk veldig fint og han tok puppen etter kun 1 uke =) Så vi har vært veldig heldige!! Han har ingen sen-skader og tok igjen veksten da han var 2 år. Motorisk har han hele tiden ligget som om han skulle vært født til termin. Men ville aldri gått igjennom det igjen om jeg fikk velge. Pustestoppene og utryggheten =( Nå gikk slimproppen i uke 23+5 så jeg har vært sykemeldt siden. KJEDELIG! Men alt for prinsessen!! "har det meste på stell..bare resten igjen" Utrolig bra sagt. =) Det er like greit å være tidlig ute med ting og tang for vi blir jo ikke noe sprekere de siste ukene.. Og så er det så koselig å brette disse små plaggene =) Er vel ikke lenge til jeg rer opp kurven hennes. Må bare få den pyntekanten fra svigermor...*utålmodig*
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 15. august 2010 Forfatter #21 Skrevet 15. august 2010 slimproppen gått allerede? dannes det nytt av den tro?som med fostervann??hmm... sier de noe om hvor lenge de tenker du kommer til å gå denne gang eller er det umulig å vite noe om kanskje?:/ nei pustestopp og sånne skremmerier er nok grusomt ekkelt..uff:( men nå har du jo allerede gått myye lengre i forhold til sist når slimproppen gikk så ser jo bra ut sånn sett da:) ja gleder meg til å begynne å brette de små klærne...nyvasket... brette de det gjør jeg titt og ofte...sånn ca hver gang jeg står å pusser tenner hihihi:) må alltid titte litt og "kose" litt med de hehehehehe;)
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 15. august 2010 #22 Skrevet 15. august 2010 Hihi, ja det er sant. Jeg løfter de ofte opp fra skuffen, ser på de og bretter de ned igjen Har forresten lest et sted at de anbefaler mor å bruke dynen (65x80) som pute i en ukes tid, for da setter mors lukt seg og babyen sover bedre (?) Jeg har vært til jevnlig kontroll, og det er ikke kommet ny slimpropp hos meg, selv om det ofte gjør det når den går såpass tidlig. Har badeforbud og sexforbud =( =( De vet ikke hvor lenge jeg vil gå denne gangen, men vi håper til termin da.xxxxx Umulig å si siden de ikke vet grunnen..
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 15. august 2010 Forfatter #23 Skrevet 15. august 2010 får vel begynne å kose litt med dynen og nå da:D å for noe dritt med badeforbud og ihvertfall sexforbud! MEN alt for prinsessen som du sier.....går du oftere til kontroll nå? begynner bli stiv i blikket så husker ikke om du skrev det;) xxxxxx for at du går til termin eller IHVERTFALL uke 38!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå