Vicky 83 Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Vi skal snart ha dåp for vår lille gutt. Vi blir 37 stk tilsammen. Det er medregnet 8 barn, deriblant 4 babyer. Vi serverer først koldtbord, og deretter blir det kaker, is og gele. Bestiller koldtbordet og lager selv/får hjelp av familie til å lage kakebordet. Usikker på om vi skal ha bordkort. Jeg har lyst til at vi skal synge noen barnesanger, og ha en lek og/eller spørrekonkurranse. Har også lyst til å ønske gjestene velkommen og si noen ord om dåpsbarnet før vi begynner måltidet. Jeg kommer til å ta med litt utpumpet morsmelk eller morsmelkerstatning slik at babyen ikke er avhengig av å få mat fra meg. Vi trenger litt ro rundt ammingen. Hva er planene deres?
Ccathrine Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Jeg skal ha dåp nå på søndag. Vi har tatt kjøttsuppe til middag siden det er billig. Vi har jordbær med is/fløte/vaniljesaus til desser. Også har vi kaker til kaffen som slekt og venner har med. Jeg slipper å lage noe mat eller kaker, alt jeg ordner med er pynting og bordkort. Til pynt har jeg også kjøpt helium ballonger. Vi blir 23 til middag + dåpsbarnet, også blir vi 35 til middag + dåpsbarnet og sønnen til ei venninne som er 2,5uke yngre Til middag er det kun nermeste familie som våres søsken, foreldre, besteforeldre og tante/onkel barn. Til kaffe har vi bedt personer som har betyd masse for oss, som vi gjerne vil dele dagen med:) Jeg regner med at vi bruker nesten 3000kr på dåpen siden alle andre spanderer mat og kaker Vet mange kjøper egne dåpsgaver til barnet, det har ikke vi gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå