Gå til innhold

Fikk plutselig dårlig samvittighet...

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her og leser diverse innlegg, og kom over et der det var en som lurte på hvor vi gjør av de som skal bli storesøstre/brødre under fødselen... Og da kjente jeg plutselig at jeg fikk dårlig samvittighet ovenfor datteren min. (Flott nå renner tårene også... Snakker vi hormonell eller? Jeeses!).

Uansett.. Datteren min har nettopp fyllt 2 år nå, så hun er jo ikke akkurat "gammel" når lillesøsteren dukker opp en gang i desember. Vi har fortalt henne om den nye bebisen og hun sier selv at "mamma har jentebaby i magen", men hvor mye skjønner hun av det igrunn..? Og hvordan vil hun reagere når denne babyen plutselig blir en del av livet vårt? Hun er en mammajente nå, og jeg ble plutselig lei meg for at hun kanskje blir lei seg når lillesøster kommer og tar over og jeg ikke får like mye tid til henne..

Vet ikke helt om dette ga mening jeg men.. Andre som føler det sånn??? :(

Mvh Lundie

Fortsetter under...

Jeg tenker sånn. Har ei jente på 17 mnd og skal ha en til i januar. Nesten så jeg håper jeg får en flaskebaby til så mannen får hjulpet til med matingen osv så jeg kan dra ut med jenta vår og bruke tid på henne også.

Og en ting til.. Hva om lillesøster kommer på natta, og så våkner Emilia på morran og finner ut at vi ikke er der, men at vi har dratt.. Og så sitter vi plutselig med en baby i fanget neste gang hun ser oss??

Huff... Mammanoia dette her! Hehe..

(vet forresten ikke hvordan vi løser det om lillesøster vil ut om natta, men regner med at vi allierer oss med søsteren min som bor i samme borettslag som oss... Måtte bare få med det så ingen tror vi lar Emilia være alene om natta.. Eller noen gang for den saks skyld ;) )

Vesla her er litt over 2 år da nestemann kommer. Hun har tre eldre søsken så hun er vant til å "dele".

Alle mine har taklet fint at det har kommet søsken i huset. Veldig lite sjalusi. Babyer tar jo litt ekstra tid, men har prøvd å inkludere de fra dag 1. Har gått kjempe fint!

De har veldig glede av hverandre iallfall:-)

Jeg tenker også sånn som deg, HI.

Gutten vår vil akkurat ha fylt 2 år når nestemann kommer, og jeg er veldig spent og litt bekymret fir hvordan det skal gå.

Jeg har delt min bekymring med venner og familie med erfaring, og de har alle beroliget meg med at det ofte går mye bedre enn man frykter så lenge man er bevisst på at det er en stor overgang for den eldste, og passer på å inkludere og fortsatt ha tid alene for den :)

Regner med det blir litt tøft i starten, men de fleste barn får jo søsken, og det går jo bra med dem alle sammen :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...