Mirakel <3 Skrevet 13. august 2010 #1 Skrevet 13. august 2010 Jeg leste en artikkel ifra Danmark som har kommet veldig langt innen prøverør og av de som gikk på akupunktur etter innsett og i rugeperioden så var det færre som ble gravide. Jeg har gått på akupunktur ett års tid, men sluttet i vår da det ble så dyrt og jeg ble jo ikke gravid med kun akupunktur uten ivf hjelp. Har ikke startet på det igjen nå fordi jeg vet heller ikke hvor inn i dette her han akupunktøren egentlig var. Jeg hadde lite hodepine og magesmerter så det hjalp vel,men jeg ville jo ha hjelp til å ordne opp med kropen slik at en ble gravid Følte bare at jeg brukte penger til ingen nytte Men hva med dere ? Noen erfaringer med dette? Gode eller dårlige? Jeg rekker ikke å starte med noe slik behandling nå, men isåfall så ville jeg ha brukt en jeg visste har gode kunnskaper om dette (Jeg har endometriose);men hjeg vet ikke om det er noen flinke i Lillehammer /Gjøvik området?
Hege72 Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Hei! Jeg har hørt at man skal begynne med akupunktur når man begynner med nedregulering og spray. En gang i uka og siste gang på innsettingsdagen. Man skal ikke ta akupunktur i rugedagene! Man skal kun gå til de som har erfaring med ivf! Lars Børke i Trondheim anbefalte meg Petterson på Hamar. Så jeg går nå til henne. Kr. 380,- På innsettingsdagen skal jeg bruke ei dame som samarbeider med CFC i Danmark. Hun kommer da på klinikken.
MK73 Skrevet 14. august 2010 #3 Skrevet 14. august 2010 Det finnes forskning som sier at akupunktur er positivt, det finnes forskning som sier at det er negativt, og det finnes forskning som sier at det ikke har noen effekt (ift å bli gravid vha IVF). Forskningsresultatene er altså ikke entydige enda, og vi kan derfor ikke konkludere på bakgrunn av dem. Jeg prøvde selv ved et av mine forsøk for noen år siden. Da begynte jeg ved en klinikk som har mye erfaring med behandling av barnløshet og med IVF-pasienter, og jeg begynte med behandling et par måneder før medisinstart. Jeg gikk en gang i uka, og hadde behandling frem til innsettingsdagen. For min del fikk jeg ikke ut flere egg, de var ikke av bedre kvalitet, det var ikke bedre befruktningsrate, og det var ikke større andel som overlevde til innsetting. Jeg ble heller ikke gravid ved det forsøket. Det er mulig at bivirkningene av medisinene var noe mindre, og det var godt å slappe av underbehandlingen - men det er mye annet jeg kunne ha fått den effekten av gitt alle pengene jeg brukte på akupunktur. Derfor vil jeg si at dette er noe den enkelte må vurdere, som det meste annet i dette "gamet". Jeg er også av den oppfatning at i de tilfellene man blir gravid etter å ha brukt akupunktur, så er det vanskelig å si om det faktisk var det som slo positivt ut. Det er mange faktorer inne i bildet ved IVF. Uansett tror jeg det er viktig å gå til en behandler som har erfaring med barnløshet og IVF - både for å sikre best og riktigst mulig behandling og fordi det er enklere å forholde seg til noen som har erfaring med alt det vi går gjennom og dermed lettere kan tilpasse behandling etc.
tuttelura Skrevet 14. august 2010 #4 Skrevet 14. august 2010 Jeg har gått til akupunktur nå ifm stimulering (kortregime). Akupunktøren er lærer på Akupunktørhøyskolen og mener at jeg skal fortsette under rugetiden også.. Nå skal jeg gå til en annen akupunktør etter innsetting (samme klinikk, men ferietid så har brukt en annen nå før innsetting), som er jordmor og nylig har vært på 1 ukes kurs i London, nettopp ang IVF og akupunktur. Er spent på hva hun har å si til uken:-) Jeg sverger til akupunktur, synes det er behagelig og det er ihvertfall ikke skadelig:-)
Hege72 Skrevet 14. august 2010 #5 Skrevet 14. august 2010 Hei Tuttelura! Synes du det er behagelig? Jeg synes det er vondt!
tuttelura Skrevet 14. august 2010 #6 Skrevet 14. august 2010 Behagelig var kanskje feil ord, men jeg synes det er "behagelig" å ligge der å vite at nålene jobber for kroppen min.. Blir rolig i kroppen:-) Noen nåler merker jeg veldig godt blir satt, men jeg synes ikke det gjør noe når nålene først er satt:-)
♥ gammel [p]røver ♥ venter 2! Skrevet 14. august 2010 #7 Skrevet 14. august 2010 Jeg gikk til akupunktør 1 gang i uken i 1 1/2 år for å bli gravid helt uten resultat (også med støtte av Pergotime i alle doser). Så jeg har holdt meg unna akupunktur når jeg startet med IVF og ved IVF ble jeg gravid :-).
Mirakel <3 Skrevet 14. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. august 2010 Fint å høre hav andre mener og erfaringer rundt akupunktur. Jeg satser på at jeg gjør nok med andre tiltak jeg har satt igang jeg:) En blir bare så usikker,men jeg satser heller på å spise litt mer fornuftig,trimme og spise kosttilskudd. Jeg synes ikke akupunktur var noe behagelig og tror kanskje ikke det var noe for meg og min situasjon. Vil egget feste seg å bli til noe så blir det vel det uansett hva en gjør får jeg tro
Gjest Pippi9 Skrevet 14. august 2010 #9 Skrevet 14. august 2010 Jeg har gått til akupunktur siden i mars. Jeg vet jo ikke om akupunkturen kan påvirke fruktbarheten direkte, men den fungerer ifht. å få kroppen i balanse og mot stress. Stress påvirker fruktbarheten negativt. Men alle må jo kjenne på hva som fungerer for en selv.
Søskenhåp adopterer Skrevet 15. august 2010 #10 Skrevet 15. august 2010 IVF er dyrt nok om man ikke skal betale mange penger (ut vinduet) for alternativ behadling i tillegg, som i beste fall ikke har noen effekt, i værste fall har negativ effekt på det å bli gravid. Om man skal unngå stress - ja da synes jeg det er veldig stress å måtte gå til aku. behandling i tillegg, noe jeg opplevde som masete og slettes ikke behangelig. Synes nålene er både vonde å sette og vonde mens de sitter i, og jeg er ingen "pyse" ellers når det gjelder hverken sprøyter eller smerter. De som forteller om en graviditet etter aku. behandling - dette er slettes ikke noe "bevis" for at det er dette som gjorde utslaget, de kan like godt ha blitt gravide den gangen uansett. Et veldig negativt svar fra meg der.....
Muse Skrevet 16. august 2010 #11 Skrevet 16. august 2010 Hei, jeg prøver nå akupuntur, min situasjon jeg fikk ut 15 egg hvor av 9 befruktet 6 på frys 2 satt inn på første IVf ble gravid men Sa i uke 5+4. Fryseforsøk ble alle negative. På mitt andre IVf førsøk fikk jeg ut 12 egg hvor 10 befruktet. Men kun 2 på frys og 2 som jeg ruger på nå. er nå 7+0. Jeg begynnte med akupuntur 1 gang i uken under nedregulering med nesespray og hormonsprøyter. Etter utaket og innsetting skulle jeg ikke ha akupunturbehandling før jeg fikk posetivtest. Min akupuntur hjelper meg med at egget skal bli sterekere og gro og holde seg festet i maven. Da mitt problem er og få egget til og trives i livmoren, akupunturen min stimulerer "Gravidi hormoene" i kroppen. Det er forskjellige type akupunturbehandlinger noen behandler samme dag som egget er satt inn i kroppen, med dette praktiserer ikke min akupuntur, han kjenner på pulsen min og ut ifra dagsformen min om jeg har sovet lite veldig opptatt av stresshormoenen da setter han nåler for og ro ned dette. Skal gå 1 gang i uken frem til uke 15. Han kjenner på pulsen min om behandlig virker, det er faktisk 10% av oss som ikk reagerer på behandlingen og da er det ikke noe vits og forsette behandlingen sa min akupuntur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå