Gå til innhold

Septemberjenter, hva med en liten oppdatering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 18 september, venter en jente og skal føde på Ullevål. Jobbet 100 % for inntil en uke siden, og jobber nå 40 % de siste 3 ukene før permisjon. Jeg har hatt et utrolig bra svangerskap- ingen ryggproblemer, inggn bekkenløsning eller andre plager. Mine eneste plager har vært hyppige dobesøk, trøtthet og generelt sett lite energi. Og det kan man jo ikke klage på:-)

Nå som det går mot slutten begynner det å bli veldig tungt. Syntes det er pes å bare komme seg til og fra jobb. Er egentlig ikke veldig stor ettersom jeg er høy, men babyen veier jo rundt 2.4/2.5 kg nå og det merkes såklart.

Alt er egentlig klart i forhold til utstyr og klær. Og permisjonen skal brukes til fotbehandling, frisørbesøk, søvn og en haug med Klovn episoder som er bestilt på CDON:-)

Gleder meg masse til å treffe den lille jenta vår, men som førstegangsfødende, er det selvsagt også skummelt å tenke på at jeg sksl bli Mamma. Og selve fødselen tenker jeg minst mulig på...Skal på et fødselsforbredene kurs om et par uker, og der fører vel til noen nye tanker.

Gøy å følge dere andre septemberjenter og kanskje høre litt om hvordan dere opplever den siste tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei der, Mandalay:)

Status her: Har hatt et relativt greit svangerskap alt i alt, var voldsomt kvalm i begynnelsen, men andre trimester var veldig fint:) Har dog vært sykemeldt mer eller mindre hele tiden, fra 50 til 100 prosent. Dette pga av at jeg er i risikogruppe pga svangerskapsforgiftning sist. Så har vært mye på kontroller både på sykehus, hos lege og jordmor. Heldigvis har graviditeten forløpt normalt denne gangen, og lille trille i magen er aktiv og vokser som hun skal:) På forrige kontroll ble hun estimert til 2500 g, da var jeg 35+2.

De siste tre-fire ukene har imidlertid plagene tatt seg opp, lavt blodtrykk og ekle blodtrykksfall, lett bekkenløsning, syke smerter i underlivet (jenta ligger visst veldig langt nedi der), og hvor smertestillende ikke hjelper. Så litt plagsomt å ikke være så mobil som jeg er vant til og det går utover søvnen.

Ellers er jeg generelt ekstremt utålmodig nå etter å treffe vidunderet!! Tiden kan liksom ikke gå senere. Har sikkert mye å gjøre med at jeg har gått hjemme såpass lenge. Går inn i uke 37 i morgen.

Alt utstyr er på plass, klær og tekstiler vasket - eneste som mangler er hovedpersonen! Jeg har termin 13. september, men fått keisersnittdato 7. september. Litt skeptisk til at det er lagt så tett opp mot termin, er jo sjanse for at ting skjer av seg selv før den tid. Men tiden vil vise ...

Om noen har noen tips som får tiden til å gå, så er jeg lutter øre:D Lykke til alle septembermammaer!!

Skrevet

Hei dere to og andre kommende septembermødre :o)

Her går det fortsatt fint. Har hatt et veldig bra svangerskap så langt - vært heldig og ikke kvalm en eneste dag. Er 35+2 og nå begynner det å bli tungt. Er ganske lav selv så det tar på å bære jenta vår inni magen, men jeg koser meg hver dag med mye liv der inne. I det siste har jeg fått noe merkelige plager i hånda : den sovner og er helt nummen og om natta er det skikkelig vondt. Er visst noe som heter karpal tunnell syndrom.. noe med en kanal som blir tett sånn at blodomløpet blir dårlig pga alt ekstra vann i kroppen,.... men det går over etter fødsel visstnok, så ettersom det er eneste plage føler jeg meg igrunnen heldig.

Ellers er alt kjøpt inn og vasket og på plass. til og med fødebagen er på vei til å bli ganske klar. Litt kontroll freak her jeg, og liker å ha alt klart. Kan jo aldri vite ;)

Gleder meg til jenta kommer. Har termin 15.september og skal føde på Ullevål jeg også. Til uka skal vi på fødselskurs. Blir spennende!! ...

Lykke til med innspurten!!

Skrevet

Hei hei mandalay=)

Termin 23.sept, men siden jeg fødte 2 uker før tiden sist gang, er jo håpet om å få føde litt før termin denne gangen også tilstede hehe. Når det er sagt, så nyter jeg svangerskapet til det fulle, til tross for vondt bekken og dårlig nattesøvn. Er så koselig å sitte på kvelden og kjenne sparkene hennes og stryke seg over magen- kjenner så mye mer denne gangen i forhold til sist (da jeg hadde morkaka foran), så det nytes med stor N ja=) Liker også spenningen- hvordan ser hun ut, hvem er hun egentlig, og fødselen tenker jeg ikke noe særlig på enda, den får vi bare ta som den kommer- Ikke så mye annet å gjøre egentlig;)

Ellers har jeg nå blitt 100 % sykemeldt frem til perm.start, og det føles bra. Hadde ikke klart å stå opp tidlig hver dag etter såpass lite nattesøvn, og i tillegg måtte sette meg inn i ny jobb og arb.giver- for praktisk nok har jeg blitt overført til en ny skole nå rett før termintider..

I tillegg har datteren vår på 22 mnd nettopp begynt i barnehagen, og det er ikke bare bare gitt. Innkjøringen tar tid, og hun er rimelig sliten og sutrete på ettermiddagene; ekstremt mammadalt og mye trass i tillegg. Nattesøvnen hennes har også blitt mer urolig etter barnehagestarten, så blir litt nattevåk også- men forhåpentligvis bare for en liten periode fremover, før hun venner seg til den nye hverdagen og ting faller mer på plass igjen.

Av utstyr skal jo det meste gå direkte i arv fra storesøster, men tenker å kjøpe en ny citybag til vogna, pluss en søskenvogn. Og muligens en vugge- vi får se. Klærne skal jeg snart begynne å vaske og sortere så smått, kanskje til uka en gang.. Føler ikke at det haster sånn enda egentlig, har jo fortsatt god tid. Men det vi MÅ skaffe snart, er nytt bilsete til jenta vår, sånn at nye babyen kan overta babysetet. Skal prøve å få gjort det iløpet av helga tenkte jeg, så et bra sete på tilbud her idag faktisk!

Skrevet

En liten oppdatering fra meg også som såvidt er med i septemberklubben:

Har termin 1. september og startet permisjonen onsdag i denne uken. det var jo helt fantastisk digg! Bortsett fra 2 uker med bihulebetennelse i sommer har jeg vært frisk og fin men har som Sadie fått karpaltunell-symptomer. Var på akupunktur i dag og fikk bl.a. noen nåler mot dette som faktisk hjalp med en gang! Kan anbefales.

Ellers er jenta i magen superaktiv ennå - slik hun har vært hele tiden. Hodet er godt ned i bekkenet mitt og nesten festet - JM mener at det i alle fall ikke er noen grunn til å legge seg ned eller noe hvis fødselen starter. Har byttet fødeplass til Føderiket (hadde Riksen før og kommer til å flyttes dit hvis jeg går over 10 dager over eller får komplikasjoner) og er sykt fornøyd med oppfølgingen fra JM derfra. Jeg og mannen min gleder oss masse til fødselen og har vært på kurs og ser filmer og det ene med det andre. Jeg skal - hvis alt går etter planen - føde i vann.

Det siste av klær ble kjøpt inn i dag og jeg vasker og lufter for harde livet! Sengen er under oppussing og jeg blir forhåpentligvis ferdig med den i løpet av helgen. Ellers driver vi og finner ut av en verden av gaskluter/bleier/salver/ammeinnlegg og kremer vi ikke aaaante noe om fra før. Jeez Louise, man kan bli gal av mindre!

Skrevet

Skal forresten føde på Riksen! Det glemte jeg visst å nevne ser jeg;)

Gjest poäng *fødeklar* :o)
Skrevet

Jeg har termin 1. september, så det er jo ikke så altfor lenge til. Jeg blir satt i gang den 14. sep om jeg ikke har født til det, så jeg har uansett max en måned igjen.

Formen er fortsatt god, ikke bekkenløsning eller noe annet fælt (bank i bordet!), men kjenner babyen siger laaaangt ned i bekkenet hver dag og det merkes i korsryggen!

Var på UL for to dager siden og lille er allerede 3.4 kg... ehhh... håper jeg føder i august! :P

Babyen ligger langt nedi bekkenet og trykker på alt der nede. Det kjennes av og til ut som om han vil falle ut av seg selv! Hehe

Gid det hadde vært så enkelt...;-)

Kynnerne blir sterkere og jeg kjenner dem til tider i ryggen. Har også hatt litt brunlig utflod (beklager detaljer!) de siste dagene.

Men ellers så får jeg bare nyte freden og roen så lenge den varer. Om ikke så altfor lenge så har vi ny sjef i huset! ;)

Skrevet

hei og hå:)

Termin 3. september her og startet permisjonen i dag:)))))

HAr vært sykemeldt delvis eller helt i hele svangerskapet; først pga vi mistet 3 ganger i fjor og ville derfor ta 1. tri med ro, deretter pga bekkenløsning..... Men sånn er det bare. noen plager skal vi jo ha:)

Gleder meg stoooooort til å hilse på den lille, men har INGEN hast ennå. Vil gjerne slappe av og kose meg i alle fall en uke til før noe skjer. På mandag var jeg kontroll på sykehuset og da er lille trille estimert til 3200g noe som er stoooort med tanke på at jeg har delt livmor. Hodet var festet og jeg hadde 1-2 cm åpning. Har mye kynnere og maserier og fødetrynet er på plass og magen er sunket godt ned:)

har gjort klart det aller aller meste til babyen kommer nå, så nå går dagene med til å holde huset i orden fremover. Må ikke la det bli rotete og skittent nå, så blir det litt lettere for sambo å ta en tørn før vi kommer hjem fra sykehuset:)

Skal føde i Arendal jeg da og dette er forøvrig vårt 2. barn:)

Skrevet

Jeg har 6 uker igjen i dag (termin 26.september).

Har fått svangerskapsdiabetes og må måle blodsukkeret 5 ganger for dagen pluss ta insulin før frokost og middag. Trøsten er at det ikke er så lenge igjen... :)

Tror ting allerede er på gang. Jeg har mistet litt av slimproppen min, og går nå med gult slimaktig utflod. I dag kjente jeg masse stikninger i livmorhalsen, så det er vel modning på gang... Det pleier vel ikke å ta så lang tid fra modningen starter til fødselen setter i gang?

Skal til legen min på mandag, så jeg får høre hva han sier. :)

Hvis fødselen ikke starter av seg selv nå i nærmeste framtid, blir jeg nok satt i gang likevel før termin pga stor baby.

Skrevet

Termin 19. september, venter jente og skal føde på Ullevål! Det ble veldig likt deg, mandalay:)

Har hatt et tungt svangerskap med mye sykdom, som når det gikk over, resulterte i null energi. Det er først de siste ukene, som 100% sykmeldt, at jeg har kunnet glede meg over det som nå kommer, samt ta meg av vår 17 mnd gamle datter... Og nå som det endelig begynner å bli litt kos med magen (de vanlige gravidplagene er jo der, men pytt sann!), så er det vel snart over! Storesøster kom i uke 36, så i løpet av helga pakkes nok fødebagen her i huset:)

Vi pusser opp hus (mannen jobber med barnerommet til lillesøster i skrivende stund..), og bygger hytte, så det går heftig for seg for tida. Vi drømmer om julefeiring på hytta, så her satser vi på at to tette jenter lar seg kombinere på en utmerket måte....!

Jeg føler meg mindre forberedt på å få nummer 2 enn nummer 1, så er litt nervøs for at jeg skal angre på hele greia! Ikke så lett å levere tilbake de små når de først er kommet...!

Lillesøster stakkar, arver storesøster, så det har blitt minimalt med innkjøp til henne. Men har kjøpt en knall rød søskenvogn som jeg gleder meg SINNSYKT mye til å trille prinsessene mine i for første gang:) Nå håper jeg bare på nok søvn, nok til tid å få strikket ferdig hentesettet, og nok tid til pappaen til å pusse opp huset før hun kommer, men at hun ikke venter lenge etter uke 37 med å komme, siden hun er estimert til å bli litt stor...

Gleder meg til å følge dere jenter videre frem mot fødselen!

Skrevet

Hallo September jenter!! Så koselig å se så mange kjente navn! (= Og IKKE MINST høre at alle har det relativt veldig bra sånn helt på tampen!! (= Kan regne med at de fleste, som meg, begynner å bli rimelig klar for å slippe småtrollene ut i verden, og slippe denne giga magen. (=

Formen min har vært opp og ned de siste mnd, har vært mye sykemeldt grunnet alt for høyt blodtrykk. er også i risikogruppe, og har en større tendens til blødning grunnet blodfortynnende jeg må ta. ( Gud, skal bli godt å slippe å stikke seg i mageskinnet mer, den ser ut som en blomster-eng av blåmerker..)

Har i skrivende stund influensa, og etter å ha funnet ut at jeg har drukket vann som var infisert med døde roterog mus( Hørt noe så kvalmt!!!!?? Mamma hadde nemlig brukt gamlebrønnen litt. "Smaker rart nei? Neeeida, det er bare mye mineraler detta! " sa hu..Helt til hun sjekket det noen dager senere. ) Fikk selvfølgelig da pænic og dro til legen. Jobber som sykepleier, og har hatt flere pasienter med Hantavirus(musepest.) som starter som en influensa.. Legen min tok det skikkelig seriøst og henviste meg til føden, men etter masse blodprøver, fikk vi avkreftet det. Ingen hantavirus, kun en vanlig influensa. Men tanken på at jeg har drukket LIK får meg enda til å brekke meg. Men Så lenge alt er bra med veslepjokk så kommer jeg lett over det. (=

Fikk bekkenløsning tidlig, i uke 22 tror jeg det var, og tenkte at nuh var det gjort, og at soffan kom til å bli en meeeget god venn fremover, MEN, den ga seg faktisk etter noen timer med akupunktur, og lange turer med vofsen! Så det var jaggu ikke dårlig.

På tross av lange turer med hunden, har kroppen min likevel virkelig funnet en ny, grusom fasong. Har gått opp 20 kilo(!) nå i uke 36, som synes alt for godt. "Nå ser du jaggu frisk ut" sa mormor her om dagen... Vi vet alle hva det betyr... hehe.

Men, jeg må da virkelig si at jeg FØLER meg veldig frisk, og ikke minst lykkelig!!! Jeg gleder meg så vanvittig!!! Ord kan ikke beskrive det engang, og jeg trenger ikke prøve heller, fordi dere føler nok AKKURATT det samme selv. (=

Har termin 9 september, så nå begynner det endelig å nærme seg. Grunnet risiko har jeg fått UL 1 gang i mnd, og sist nå for 2 uker siden, og han ble da enstimert til rundt 3000, så han er stor nok, og større blir'n. Samboer var nærmere 5 kilo ved fødsel, så det lover jo bra. NEI. Det er uaktualt. Da får dem åpne magan i såfall. Lillegutt er førstemann, og jeg har også prøvd å sette meg inn i alle disse remedier vi trenger og ikke trenger. Ikke lett dette her. Men klær og sengetøy er iallefall vasket, og er det noe som mangler så får man ta det da. Det skal iallefall ikke mangle kjærlighet! (=

Sliter fortsatt forferdelig med å finne navn til gutten vår. Vi blir virkelig ikke enige... uggh.. Lillegutt har selv, ved hjelp av spark-engasjement, valgt navnet Elvis, når jeg gikk igjennom "HVA SKAL BARNET HETE" boken. Så han har blitt kalt Elvis av alle nå, de siste 3 mnd..

Nei, han skal ikke hete Elvis. (=

Skal på UL igjen over helgen, og håper å høre at han kanskje har festet seg eller no..Det hadde vært fint. (= Sånn det kjennes ut, så har han nok ikke det, for det er et villt sirkus, hele dagen inni der. (=

Skal forresten føde på Elverum sykehus, der vi nettopp var på omvisning å fikk høre at Lystgassmaskinen var ØDELAGT. Pokkers.. Da kan det nok hende mor tyr til epidural lell.. (= Har dere tenkt litt på smertelindring under fødsel? er vel noe man bare tar som det kommer, man vet vel ikke hva man går til tenker jeg.

Men uansett, kan ikke si jeg gruer meg en døyt. Gleder meg bare noe heeeelt voldsomt! Og jeg ønsker dere så kjempe kjempe lykke til damer!!! Og beklager denne ekstreme over-øsingen av info! Tenker jo ikke på annet om dagen, så når man får mulighet, så slippes fossen gitt!! Mandalay, takk for muligheten. hehehe. (=

StooooOOr klem fra

Skrevet

Hei!

Jeg venter en gutt, har termin 17.09.10, og skal føde i Kristiansand.

Siden jeg var student frem til sommeren så har jeg bare gått hjemme og suset siden juni... Blir jo veldig moro å få ut den lille, sånn at jeg har noen å suse sammen med her ;)

Formen er stort sett fin, har svangerskapsdiabetes, men den er grei å holde under kontroll. På grunn av dette er gutten foreløpig +20%, og legene sier at hvis han ikke har kommet av seg selv en uke før termin så skal jeg settes igang :)

Er førstegangs, så jeg gleder meg til å bli mamma, men gruer til selve fødselen... Har heldigvis verdens herligste mann som støtter meg i alt!

Skrevet

Hei :)

Jeg har termin 30 september, så hører akkurat med i september gjengen hehe men, før den ble flyttet var terminen 19 september så holder en liten knapp på at den terminen stemmer og IKKE den nye... Men pyttsann hehe hu kommer da hu vil og er klar for det!

Svangerskapet har gått helt greit, dette er vårt første barn, og med unntak av de vanlig plagene som kvalme og til tider sinnsykt vonde brystvorter har det gått smertefritt :D

Vi flyttet nylig, og malte hele den nye leiligheten, så har liksom hatt det stående som et stort hinder før vesla skulle komme, nå er den overstått og alt er igrunn klart, men jeg nyter graviditeten og stresser absolutt ikke med å få henne ut!

Jeg har vært verpesjuk siden jeg var 16, og har alltid vært veldig glad i barn, men har reagert veldig rolig på graviditeten! Føler ingen hast eller trang til å få henne ut, lengter ikke etter det liksom :S Men regner med at det er fordi jeg vet hun er der og vet hun er på vei hehe Så, nå nyter jeg å sove masse og slappe av :) Lade batteriene max før ting skjer hehe

Vesla LÅ med hodet ned for en ukes tid siden, men så har hun snudd seg, hodet forsvant og hvordan hun ligger nå varierer fra dag til dag hehe hun har vært veldig aktiv hele veien, kjente de første livstegnene i uke 14, og fra uke 16 har jeg kjent liv hver eneste dag! Så hun blir nok en håndfull ja hehe ellers har jeg (beklager detaljene) masse utflod, gulaktig, og masse slim både i gult hvitt og gjennomsiktig... Veldig sjarmerende!!

Har begynt å forbrede meg mentalt nå, lese bøker om barselstiden og det å bli mamma, og merker at det hjelper til med å gjøre meg mer gira!

Skrevet

Hei

jeg har og keisersnitt 7 september, hvor skal du føde? sikker ikke samme plass som meg :) jeg skal ha keisersintt på SUS, har termin 15 september... Teller ned dagene nå ja..

Fått eg skikkelig fosjølelse og hoste, så det blir liskom ekstra tungt. Jobber 80 %, deilig å ha litt tid om moningen, da jeg og har en jente på 4 år og ta meg av..

Lykke til alle sammen.

Skrevet

Så gøy at så mange har skrevet et lite eller større innlegg:-)

Gleder meg til å følge dere alle sammen fremover, særlig dere som skal føde på Ullevål i nærheten av min egen termin.

Jeg skal også prøve og nyte siste tiden som noen skriver her. Ettersom jeg sover godt om nettene (foruten 4-5 dobesøk hver natt), og formen generelt sett er ganske bra, bør jeg nyte siste tiden uten barn i huset. Store endringer er jo på vei om ikke lenge:-)

God helg alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...