Gå til innhold

Hvordan teller man uker?

Anbefalte innlegg

Jeg har profil både her på barnimagen.com og på babyverden.no. Når jeg logger inn kommer det opp hvor langt jeg er på vei, og hvor lenge jeg har igjen. Men dette stemmer ikke med de ukene jeg teller. Har termin 4 desember, og rekner da med at det er 23+6.

barnimagen sier: I dag er det fredag 13. august.

Du går nå i 25. svangerskapsuke og har 113 dager (16 uker) til termin lørdag 4. desember 2010.

babyverden sier: I dag er det fredag 13. august, og du er 24 uker og 1 dag ut i svangerskapet. Det er 16 uker og 1 dag igjen til din termin, lørdag 4. desember.

Hva ville dere sagt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142195007-hvordan-teller-man-uker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er i din 25.svangerskapsuke, men bare 24 fullgåtte uker (og 1 dag).

Det er litt det samme som at man er i sitt første leveår, men bare 0 år.

Her på BIM teller de bare hele uker igjen til termin.

Jeg pleier å si at jeg er 18 uker på vei (er 18+5 i dag), selv om jeg er i min 19.uke.

Det er forskjell på hvilken uke du har gått inn i, og hvor mange uker du har fullgått. Når det står 25+0 så har du fullført 25 uker. Når du er 25+1 så har du begynt på din 26. uke, men du har ikke fullført 26 uker.

Akkurat som at vi nå sier at vi lever i det 21. århundre, men vi er ikke i år 2100 før om 90 år ;) Litt rar og komplisert forklaring kanskje.

Men babyveden teller fullgåtte uker+dager, mens her inne sier de bare hvilken uke du har kommet inn i, men ikke fullført.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...