Picea abies Skrevet 13. august 2010 #1 Del Skrevet 13. august 2010 Sitter og kjenner på at det knyter seg sammen og gjør ganske vondt av og til. Blødningene har begynt å bli litt større også. Noen som har opplevd at kroppen prøver å rydde opp selv, og lykkes etter MA? Leser også om pille-aborten og den virker helt grusom Kan man bestemme om man vil ha utskraping? Det virker da mye bedre enn å oppleve smertene og ikke minst vente på at "knøttet" skal komme ut. Skal på sykehuset på tirsdag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142194610-klarer-kroppen-%C3%A5-rydde-opp-selv/
Musemor med tre søte små Skrevet 13. august 2010 #2 Del Skrevet 13. august 2010 Utrolig trist at du mister. Så lenge du har begynt å blø ordentlig, kan det godt hende kroppen rydder opp selv. Disse abort pillene er faktisk ikke så ille dersom de fungerer. Jeg har fått dem ved alle mine 3 MA'er. Dersom du får dem, vil du først få en pille på sykehuset, og så få med deg 4 cytotec + smertestillende du skal ta om morgenen to dager etter. Som regel har man smerter 1-2 døgn etter det, og blø i ca 2 uker. Minimalt den siste uken. Dersom smertene vedvarer, eller får feber (dette blir du informert om) må du inn på sykehuset igjen. Det skjedde meg ved siste MA. Da så de at alt ikke var ute, og jeg fikk utskrapning. Da er det narkose, "skraper" ut (bruker visstnok noe støvsuger lignende), våkner opp, og hjem 2 timer senere. Blør knapt nok etterpå. Så dersom kroppen din ikke rydder opp, og du får velge, hva velger du? Piller: Fordeler: Det er mye snillere for kroppen. Selv om man blør mer, kommer kroppen seg lettere, og blir fortere klar til å bli gravid igjen. Ulemper: Gjør mer vondt, og er psykisk tyngre. Utskrapning: Fordeler: Det går fort, man blir liksom ferdig med det fysiske med en gang. Ulemper: Det er tøffere for kroppen, og man kan måtte bruke litt lenger tid på å bli gravid igjen. Lykke til. Håper kroppen din rydder på selv Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142194610-klarer-kroppen-%C3%A5-rydde-opp-selv/#findComment-142195415
En snupp - og en knert i magen Skrevet 14. august 2010 #3 Del Skrevet 14. august 2010 Hei, En MA vil ofte etter noen uker komme av seg selv, og det kan godt være det er det som skjer hos deg nå. Hos meg oppdaget de MA i midten av uke 11, to uker etter at det hadde skjedd. Jeg fikk velge mellom piller (stikkpiller i skjeden man setter selv) og utskrapning siden jeg var mellom 8 og 12 uker da det skjedde (før 8 uker er det ofte snakk om utskrapning, etter må man ta piller pga størrelsen). Selv om jeg hadde rester og måtte ta ny kur med piller, ville jeg ikke valgt annerledes. Jeg måtte igjennom den biten (fikk masse smertestillende, og var mer sløv enn jeg har vært noen gang og synes ikke det var så vondt) for å kunne forstå hva som hadde skjedd, og det å ha vært bevisst gjennom hele prosessen har hjulpet meg mye i ettertid. Jeg ser på det å ta piller som en hjelp til kroppen å rydde opp naturlig, man setter jo på en måte i gang en SA. Jeg burde kanskje nevne at jeg har veldig skrekk for at noen skal rote rundt i underlivet mitt uten at jeg er bevisst, og fikk vite at det er mulig (selv om de helst lar det være) at man kan få pudentalblokade som bedøvelse, men så slapp jeg jo likevel siden det var for lite rester til at de gikk inn kirurgisk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142194610-klarer-kroppen-%C3%A5-rydde-opp-selv/#findComment-142197542
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå