Gå til innhold

Dere som har erfaring med å arrangere dåp/ navnfester o.l. (samme som Skravle):

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg driver nå å planlegger dagen til vår sønn...

Hvor mange snitter bør jeg beregne på 16 voksne og 2 barn?

Hvor mange kaker bør jeg ha?

Brukte dere bordkort? Lurer litt på om det er nødvendig når vi ikke er så mange?

Andre tips og råd?

Hviken erfaringer har dere selv med amming og barn som skriker under dagen? Delegerte dere bort mye av ansvaret? Jeg liker å styre og ordne, men nå har jeg jo fått en ny "sjef". Vil unngå å bli stressa på denne dagen!

På forhånd takk for svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har ikke erfaring siden vi skal ha dåp neste helg, men deler gjerne noen av mine tanker rundt det du spør om.

For det første er det vel vanlig å telle 4-6 halve snitter per voksen person. Jeg ville gått for 6 (pinlig med for lite). Når det gjelder kaker er det litt vanskelig synes jeg også, og litt avhengig av hvor mange dere er. Vi kommer til å bli 25-30 personer og jeg tenker å ha 6-7 kaker + is. Mulig det er mye, men synes det bør være litt å velge mellom.

Jeg har bedt om hjelp til å bake kaker (baker en eller to selv), og kommer til å be om hjelp på selve dagen når det oppstår behov for det. Jeg kommer også til ha en deal med min søster og mannen om litt hjelp til siste forberedelser på maten og ber en kusine om hjelp til gavebordet.

Ellers tenker jeg å gjøre mest mulig dagen før dåpen sånn at det ikke gjenstår mer enn nødvendig på selve dagen.

Når det gjelder babyen tar jeg med vogn (vi har leid lokale) og kommer til å legge han der når han er trøtt sånn at han ikke bli sutrete. Han er en kjempesnill baby, og griner nesten aldri så det bekymrer meg lite heldigvis. Amming har jeg også tenkt på... Jeg må sannsynligvis amme litt i løpet av så mange timer, men både babyen og jeg trenger ro når det ammes, så jeg tar med et par flasker med ferdig pumpet mm i tillegg, sånn at jeg eller andre kan gi han mat uten å stresse for mye med det. Jeg har også med en flaske i kirken i tilfelle behov. Føler ikke for å slenge ut puppen under gudstjenesten ;-)

Vi har forresten ikke bordkort :-)

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Vi hadde dåp i juni der vi var 12 voksne + dåpsbarnet. Vi hadde to runde kaker + boller, og det var masse igjen!

Mener å ha hørt at man beregner 4 snitter per person, men ville jo hatt litt ekstra. Vi hadde ikke bordkort. Hadde dekket langbord, og folk fikk sette seg der de ville. Synes det funket greit.

Min mor og min søster hjalp meg mye med å sette frem mat, rydde ut etter koldtbordet og etter kakene. Hadde ikke avtalt dette på forhånd, visste at jeg ville få hjelp uansett.

Skrevet

Man bereger gjerne 5 snitter pr pers. Men kan være lurt å bestille 6. Du kan jo spise de neste dag, så slipper du å stresse med mat da også ;)

Vi var 11 personer og hadde 60 snitter (det ble ikke tomt, men ville nok bstilt 65 i dag) og 3 kaker + litt julegodt (da det var jul).

Mitt tips: Gjør klart alt dagen før! Dekk bord, ordne plass til snittene. Hvis de ikke leveres, så avtal at noen skal hente de for deg. Bak kakene, eller sett bort noe arbeid.

Utrolig deilig å stå opp på dåpsdagen å vite at det eneste du skal gjøre er å ordne klar deg og babyen, få i deg litt frokost, og kose deg resten av dagen! :)

Skrevet

Man regner 5 snitter pr person..

Holder vel med 3 kaker tenker jeg, det skal vi ha :)

Skal ha det hjemme, og vi skal ikke ha bordkort..

Skrevet

Jeg skal ha dåp på søndag. Så jeg kan fortelle mine planer.

Jeg har vet ikke hvor mange snitter man trenger siden vi har kjøttsuppe fordi det er ikke så dyrt.

Vi har bordkort til middagen og fri plassering til kaffen siden det kommer flere da:)

Vi blir 35 til kaffe og da har vi 9 kaker + sjokolade og karamell pudding og muffins til barna.

Jeg har fordelt oppgavene bra syns jeg. Svigermor tar seg av middagen. Kakebaking har jeg fordelt slik at jeg slipper å lage en eneste kake. Jeg står for pyntingen og mamma står for blomstrene.

Vi har leid lokale så jeg stikker å pynter det i morgen så slipper jeg å tenke på det på søndag:)

Skrevet

Vi hadde barnedåp i juni og var 21 stk.

Jeg hadde smørbrød isteden for snitter.De koster litt mer,men man trenger færre. Vi regnet 4 pr.pers (pinlig med for lite) og hadde 4 fulle brett igjen!!

Hadde en sjokoladekake,bløtekake (dåpskaken) og en is kake fra isbilen. Masse igjen der og.

HUsk,ha minimum 2 kanner kaffe ferdig når selskapet begynner og 1 klar på trakteren:-)

Vi hadde ikke bordkort i denne dåpen,men hadde det i forrige. Jeg syns ikke det var noen særlig forskjell på det.

Skrevet

Bi hadde dåp forrige helg! hadde gryterett ,ris og loff eller vårruller og ris:) Valgmuligheter!

Vi hadde ikke bordkort, hadde langbord i T og vi og besteforeldrene satt på kortsiden:)

Jeg hadde hjelp på kjøkkenet. lagde maten dagen i forveien så var tanta til min samboer i lokalet og varmet maten mens vi var i kirken:)

risen ble kokt i riskoker mens vi var i kirken:)

Vi var 30 stk ca!

hadde 8 kaker og var en del igjen:) jeg laget en kake, familie laget det de ville selv og da ble det 8 kaker:)

Lykke til! Det går nok kjempe fint:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...